Telenor börjar sälja iPhone 3G idag

Idag börjar Telenor Sverige sälja iPhone 3G med tre abonnemang som alla inkluderar fri turbo surf i 24 månader. Telefonen kommer att säljas i Telenors 71 butiker och 17 mindre Shops runtom i landet samt på hemsidan, via kundservice och hos utvalda återförsäljare.

- iPhone öppnar helt nya möjligheter för att surfa i mobilen. Den unika användarvänligheten hos iPhone i kombination med turbo surf kommer att ge en fantastisk upplevelse för våra kunder. Det finns en stor efterfrågan på ett spännande iPhone-alternativ och vi ser framemot att kunna erbjuda iPhone i vårt prisbelönta 3G nät, säger Jon Erik Haug affärsområdeschef Konsument på Telenor i Sverige.

iPhone 3G finns även tillgänglig för företagsmarknaden.

iPhone 3G är tre produkter i en: telefon, widescreen iPod och mobilt internet. Med snabbt 3G-nät, GPS funktioner och stöd för företagslösningar, inklusive Microsoft Exchange, får man flera tjänster i mobilen. Den banbrytande App Store ger tillgång till mer än 15000 applikationer; allt ifrån spel och åtkomst till sociala nätverk, till ekonomisk planering och hälsoapplikationer. Antalet nedladdningar från App Store uppgår idag till fler än 500 miljoner. iPhone 3G finns i 70 länder över hela världen.

Telenors nät för mobilt bredband har utnämnts till bästa allround-nät av tidningen M3.

Tjänsten Telenor Fri Mobilsurf Turbo, som lanseras samtidigt som iPhone, kostar 119 kronor/månad, men ingår kostnadsfritt under 24 månader i samtliga iPhone-abonnemang.

iPhone börjar säljas hos Telenor den 20 mars kl. 08.00 (www.telenor.se och Katrinavägen 15, Stockholm; övriga butiker vid ordinarie öppningstid)

Precis som vanligt så kan Telenors kunder välja hur de vill finansiera sitt köp, antingen genom att betala vid köptillfället eller via månadsavgiften under bindningstiden. Andra priskombinationer är alltså möjliga utifrån kundens önskemål.

Presstjänsten Telenor Sverige: 08-41 00 75 55

Om Telenor i Sverige

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet; totalt arbetar 2400 personer inom Telenor Sverige.

Telenor är världens sjunde största mobiloperatör med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

• iphone 3g
  • mobilsurf