Telenor lanserar fri surf i Egypten och Thailand

Lagom till att tusentals soltörstande svenskar flyr höstmörkret lanserar Telenor Sverige fri mobilsurf på två av de mest populära resmålen under vintersäsongen. Med tjänsterna Fri Surf Egypten och Fri Surf Thailand surfar kunder utan volymtak för en fast avgift per dygn.

Under de senaste åren har Telenor pressat priserna för både mobilsamtal och data utomlands. Tidigare i år var Telenor först ut med att erbjuda fri mobilsurf i Europa, USA och Kina. Lagom till att vintersäsongen lanseras nu fri surf på ytterligare två destinationer, Egypten och Thailand.

– Efterfrågan på mobilsurf utomlands ökar samtidigt som det fortfarande finns en oro för höga kostnader. Med våra Fri Surf-tjänster får våra kunder kostnadskontroll och undviker oväntade utgifter. Både Egypten och Thailand är två populära resmål under vintern och vi tror att ännu fler nu kommer att vilja använda sin telefon under semestern, säger Magnus Svensson, ansvarig för Roaming på Telenor Sverige.

Fri Surf-tjänsterna ligger automatiskt på alla abonnemang, har ingen fast månadsavgift och kostar bara de dagar den används. För en fast kostnad per dygn kan man surfa, kolla mail och använda sociala medier och veta precis hur mycket det kommer kosta.

Fri Surf Egypten och Thailand privatabonnemang
Kostnad: 79 kr/dygn (pris inkl.moms)
Datamängd: 50 MB*

Fri Surf Egypten och Thailand företagsabonnemang