Telenor lanserar mobilabonnemang med obegränsad mobilsurf

Med de nya abonnemangen, Telenor Surfa Bas och Telenor Surfa, blir det möjligt att surfa så ofta och så mycket man vill utan att behöva oroa sig för ökade kostnader eller strypt hastighet.

Telenor Surfa är de första skräddarsydda abonnemangen för surfmobiler och inkluderar obegränsad mobilsurf direkt i abonnemanget utan att behöva krångla med olika tilläggstjänster. Abonnemangen finns med två olika maxhastigheter.

– Mobilsurfandet fortsätter att öka kraftigt i takt med utbudet av nya bra tjänster och i kombination med det växande utbudet av surfmobiler på marknaden. Nya tjänster som exempelvis strömmande musiktjänster och TV-kanalernas Play-tjänster, vilket är extra aktuellt så här i OS-tider, kräver mycket data. Därför har vi skapat två nya mobilabonnemang som inkluderar obegränsad surf för att man ska kunna titta på tv, lyssna på musik och surfa så mycket man vill utan att bekymra sig över kostnad och hastighet, säger Mattias Ringqvist, Marknadschef Mobil Konsument Telenor Sverige.

Om Telenor Surfa

• mobilsurf
  • obegränsat
  • telenor sverige

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).