Telenor lanserar mobilt bredband med kontantkort

Telenor Sverige lanserar nytt erbjudande för mobilt bredband med kontantkort inklusive obegränsad surf i Sverige.

Mobilt bredband med kontantkort är en bra lösning för de som tillfälligt vill kunna koppla upp sig, exempelvis under semestern. En undersökning* som Demoskop genomfört på uppdrag av Telenor visar att 45 procent av svenskarna tycker det är mycket eller ganska viktigt att ha tillgång till internet under semestern.

- Det är självklart att hålla kontakt med familj och vänner, söka information och göra bokningar via internet. Mobilt bredband med kontantkort är ett bra alternativ för de som behöver en tillfällig uppkoppling exempelvis under semestern, säger Mattias Ringqvist, marknadschef på Mobil Konsument Telenor Sverige.

Startpaket för Telenor MobiltBredband Kontant kostar 99 kr och då ingår en veckas obegränsad surf. Modemet E1550 kostar 395 kr. Att fylla på med en vecka kostar 89 kr och en månad kostar 289 kr. Det ingår obegränsad surf i Sverige under tidsperioden.

Telenor MobiltBredband Kontant gäller endast för privatpersoner.

*Undersökningen genomfördes av Demoskop under juni 2009. Resultatet bygger på 4 098 webbintervjuer bland svenskar från 18 år och uppåt.

För mer information, kontakta:

Presstjänsten, Telenor Sverige 08-41 00 75 55, press@telenor.com

• telenor sverige
  • semester
  • mattias ringqvist
  • obegränsat
  • surf
  • surfa
  • kontantkort mobilt bredband
  • mobilt bredband

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).