Telenor Sverige lanserar iPhone 4

Telenor Sverige kommer att lansera iPhone 4, världens tunnaste smartphone med den mest högupplösta display som byggts in i en telefon, i Sverige inom de närmaste månaderna.

Information om priser och abonnemang meddelas senare. För mer information om iPhone 4: www.apple.com/iphone

För mer information, kontakta:

Presstjänsten, Telenor Sverige

08-41 00 75 55

www.telenor.se/iphone

• telenor
  • iphone

Om Telenor Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).