Telenors familjetjänst växer

Telenor ökar flexibiliteten i familjetjänsten Telenor Fritt Familj genom att även inkludera hemnumret. Tjänsten innebär att man ringer, SMS:ar, MMS:ar och ringer videosamtal fritt inom Sverige och inom hela sin familj.

Telenor Fritt Familj omfattar upp till tio personer där det förutom vanliga mobilabonnemang kan ingå hemtelefonnummer, kontantkort och företagsabonnemang.

– Mobiltelefoni kan verkligen underlätta vardagen för familjen. Genom att utöka familjetjänsten till att göra det möjligt att inkludera hemtelefonnumret blir det nu enklare att kommunicera obegränsat och hålla koll på kostnaderna. Dessutom innebär det en trygghet att exempelvis barnen alltid kan nå sina föräldrar även om pengarna är slut på kontantkortet. Alla väljer fritt vilka som ingår i just deras familj, säger Mattias Ringqvist, Marknadschef Mobil Konsument Telenor Sverige.

Om Telenor Fritt Familj

• Inkluderar 10 personer
    • Telenorabonnemang eller kontantkort
    • Två Telenorföretagsabonnemang kan ingå
    • Hem/Fastnätsnummer (även fastnätsnummer hos andra operatörer kan ingå, då ringer man fritt till numret och betalar sin operatörs ordinarie taxa när man ringer från fastnätsnumret)
  • Obegränsat antal samtal, SMS, MMS och videosamtal inom familjen (i Sverige) utan start- eller minutavgift.
  • Endast privatpersoner kan teckna tjänsten.
  • 99 kronor/månad

Telenor erbjuder även abonnemanget Telenor Barn som kan ingå i Telenor Fritt Familj. I Telenor Barn ingår saldokoll, Windows Live Messenger och positionering. Man kommunicerar utan kostnad till alla i sin familj. Månadskostnaden på 49 kronor kan man använda för att ringa, SMS:a och MMS:a till personer utanför familjen.

Tips kring barn och mobilanvändande

• Välj abonnemang eller kontantkort utifrån barnets ålder och behov. För de yngsta kan ett kontantkort vara bra och för de äldre ett abonnemang t ex med en familjetjänst som ger möjlighet till kostnadskontroll.
  • Kom överens om hur telefonen ska användas. När den ska vara påslagen respektive avslagen, vilka tjänster det är ok att använda etc.
  • Engagera dig i vad ditt barn gör med mobiltelefonen, vilka kommunicerar de med.
  • Lägg in ICE (In Case of Emergency) i telefonboken så det är enkelt att nå närmaste anhörig.
  • Lägg in de viktigaste numren i telefonboken t ex mamma, pappa, fritids osv.
  • Säkerställ att barnet vet hur man gör för att spärra abonnemanget om telefonen kommer bort eller blir stulen.

Telenor Fritt Familj gäller endast för privatpersoner.

För mer information, kontakta: Presstjänsten, Telenor Sverige 08-41 00 75 55

• mattias ringqvist
  • telenor sverige
  • mobiltelefoni
  • fritt familj
  • barnabonnemang
  • familjeabonnemang

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).