Telenors kunder får egen apphylla i Google Play™

Som första operatör i Sverige skapar nu Telenor en apphylla i Google Play Store för alla sina Android™-användare. Telenorkunder kommer också ha möjlighet att betala appar via sin abonnemangsfaktura.

I Google Play Store finns idag över en halv miljon appar och utbudet växer stadigt. I november förra året tecknade Telenor och Google ett globalt samarbetsavtal för att tillsammans ytterligare förenkla användarnas tillgång till appar. Telenor Sveriges hylla heter Telenor Tipsar och kommer att bestå av handplockade appar som uppdateras löpande utifrån olika teman. Den första hyllan innehåller 20 appar på det övergripande temat ”nordiska app-entreprenörer”.

- Många av våra kunder upplever att det är lätt att gå vilse i app-djungeln och vill ha tips på bra appar för nytta och nöje. I vår första hylla har vi valt att lyfta fram några lokala app-utvecklare som vi tror kan vara intressanta för en större publik. Vår ambition framöver är också att kunna erbjuda våra kunder tidsbegränsade erbjudanden och exklusiva appar från nordiska app-utvecklare, säger Jonas Lindström, marknadschef för Mobile, Telenor Sverige AB.

Telenor har utsett en svensk app-redaktör som löpande kommer att uppdatera utbudet av appar på Telenor Tipsar. Hyllan kommer som mest att bestå av 50 appar och innehålla både gratis- och betalappar. Priset för betalapparna på Telenor Tipsar är det samma som i övriga Google Play Store, med den skillnaden att kunden kan välja att betala nedladdade appar via sin abonnemangsfaktura istället för med sitt kreditkort eller PayPal. Att betala via abonnemangsfakturan är en kostnadsfri tjänst och finns även för appar som inte ligger på Telenor Tipsar, det vill säga alla appar som kan köpas i Google Play Store.

Exempel på appar i Telenor Tipsar vid lansering:
Freebee, bSafe, Healthy Heroes, Wrapp och Quizfeud

Så fungerar Telenor Tipsar:
Telenor Tipsar fungerar för alla telefonmodeller med Android. Telenors kunder går in på Google Play Store på sin telefon eller surfplatta och väljer Telenorikonen på första sidan. Genom att klicka på denna kommer användaren direkt in på hyllan Telenor Tipsar.

• 2012
  • appar
  • android
  • mobilsurf