​Telenor Connexion sprider kunskap inom IoT på Hannover-mässan 2019

​Telenor Connexion sprider kunskap inom IoT på Hannover-mässan 2019

Telenor Connexion sprider kunskap inom IoT på Hannover-mässan 2019

Den 2 och 3 april anordnar Telenor Connexion sammankomster för att främja kunskapsutbyte inom IoT i hall 06, bås E53. Några av våra samarbetspartners kommer att hålla presentationer inom ämnen relaterade till konnektivitet och den fjärde industriella revolutionen. Uppkopplade produkter och industriella lösningar kommer även att demonstreras i vårt bås under mässveckan.

Medarbetare på Telenor Connexion kommer i en serie föredrag att beskriva strategier och bästa praxis för företag som vill nå framgång med uppkopplade produkter.

Ett antal av våra partners och kunder håller även presentationer inom ämnen som edge computing (distribuerad beräkningskraft) och andra framväxande tekniker och demonstrerar industriella IoT-lösningar. Här är ett tidsschema för presentationerna (kan komma att ändras):

2 april

15:00 Niklas Agerhem, Strategic Segment Manager Manufacturing på Telenor Connexion
Från produkter till tjänster: Hur global konnektivitet gör att utrustningstillverkare enklare och snabbare kan utöka sitt utbud

16:00 Moritz Pfeiffer, grundare av Binando,
IoT för avfallshanteringsbranschen (presentation på tyska)

17:00 Alessandro Genovese, Software Development Engineer på SECO
Den senaste IoT Edgehog-plattformen: från sensorerna till molnet i en helhetslösning

18:00 Thomas Sykora, VD på SABO Mobile IT GmbH
Hjälpsystem för uppkopplade studier

19:00 Niklas Agerhem, Strategic Segment Manager Manufacturing på Telenor Connexion
Skapa mervärde eller misslyckas – hur partnerskap och hanterade tjänster hjälper kunder att snabbare och enklare skapa mervärde med uppkopplade produkter

3 april

15:00 Ola Arnrup, Strategic Product Manager IoT på Telenor Connexion
Hanterade IoT-moln – Din Plug and Play-plattform för IoT

16:00 Andreas Berz, Director of Business Development på Red Lion
Att ansluta en "sak" till den hanterade IoT-molnplattformen (presentation på tyska)

18:00 Erik Josefsson, Vice President, Head of Advanced Industries på Ericsson
Var gränslös med 5G

Besök vår evenemangssida för mer information om Telenor Connexion på Hannover-mässan 2019. Information om Telenor Connexion på tyska finns på telenorconnexion.com/de

Om du vill boka möte med Telenor Connexion på Hannover-mässan kan du fylla i vårt kontaktformulär eller kontakta Thomas Strandin, försäljningschef för EMEA på Telenor Connexion. Svensk-, engelsk och tysktalande representanter kommer att vara tillgängliga för möten.

Telenor Connexion designar, utvecklar och driftar Internet of Things (IoT)-lösningar. Med nära 20 års erfarenhet och en global produktportfölj gör företaget det enkelt för kunderna att koppla upp sina produkter och tjänster.
Tillsammans med kunder som Volvo, Nissan, Scania, Hitachi, Verisure Securitas Direct och Husqvarna har Telenor Connexion utformat smarta och innovativa lösningar för uppkopplade produkter som distribueras över hela världen.