Monica Zetterlundspark, Stockholm

Monica Zetterlundsällskapet är initiativtagare till Monica Zetterlunds park i Stockholm. Norrmalms Stadsdelsförvaltning har anlitat Tema till att ta fram en förslagshandling, frågningsunderlag och bygghandlingar.

En helt cirkulär plats är placerad i parken. Längs ena sidan finns en mjukt formad bänk. Inuti dessa bänkar har en ljudanläggning placeras och högtalare spelar Monica Zetterlunds musik när besökare uppehåller sig på platsen. För att skapa mer intimititet i den cirkulära platsen har avenbokhäckar planterats bakom bänkarna. I en av häckarna placeras en skärm för att dämpa ljudet från biltrafiken. Hela parken har rustats upp och en särskild armatur är framtagen och placerad i parken.

Kontaktperson: Per Axelsson, 08-690 28 76