100 byggherrar till Uppsala – hur ska vi klara ruschen?

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2015 08:17 CEST

Emelie Arnoldsson, affärsområdeschef på Tema, deltog i en paneldebatt på seminariet "Uppsalamarknaden 2015 - På väg mot storstad – en heldag om fastigheter och framtid” som arrangerades av Fastighetsvärlden torsdag 4 juni. Panelen debatterade de stora utbyggnadsplanerna och vilka projekt som skapar intresse för att investera och bygga.

Kommunens mål är att ha 100 byggherrar aktiva, varav många nya. Vilka är riskerna och möjligheterna med detta och hur ska vi få det att fungera i praktiken? Räcker resurserna hos kommunen och klarar vi kvalitet och hållbarhet? Debatten kom också att glida in på diskussioner kring arkitektur, grönområden och byggnadshöjder i Uppsala till mångas glädje.

Seminariet, som arrangerades på Uppsala Konsert & Kongress, besöktes av ca 300 personer och är ett årligt återkommande event.

Förutom Emelie Arnoldsson deltog följande personer i debatten: Ingrid Anderbjörk, Fastighets- och exploateringschef Uppsala Kommun, Fredrik Frensborg, Chef Urban Utveckling WSP och Fredrik Hjortzén, affärsutvecklare Skanska.

Temagruppen Sverige AB - i dagligt tal Tema - är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning med cirka 190 medarbetare i Stockholm, Uppsala, Malmö och Norrköping. Tema grundades 1957. Läs mer om Tema på http://www.temagruppen.se/.

Kommentarer (0)

Kommentera