Konstinvigning i brf Revskär - Tema förverkligar bostadsrättsföreningens vision

Igår invigdes Eva Langes nya konst i Revskär gårdsmark. "Ett litet steg för Farsta men ett stort steg för mänskligheten" yttrades av Erik Blennberger, styrelseledamot och drivande i arbetet med upprustning och konstnärlig utsmyckning.

Tema har på uppdrag av brf Revskär arbetat med upprustningen av trädgården som ursprungligen ritades av Walter Bauer i slutet av 1950-talet. Inför förnyelsen har Tema utfört en antikvarisk undersökning både av trädgården och av bostadshusen, ritade av Backström & Reinius arkitekter. Tema ska fungera som estetiskt filter för alla förändringar bostadsrättsföreningen planerar framöver. Förutom rollen som ansvarig landskapsarkitekt har Tema också varit byggledare under upprustningen.

Vid gårdagens konstinvigning medverkade konstnären Eva Lange och landskapsarkitekt Per Axelsson från Tema kommenterade förnyelsen av Revskärs gårdsmark. Wicanderska fonden som förvaltas av Konstakademin har bidragit ekonomiskt till konstverkets produktion.

Samordnare för konsten har varit Ann Magnusson från AM Public.

• Konst

• walter bauer