Ny chef för Tema landskapsarkitekter i Malmö

Åsa Eneroth är ny chef för landskapsarkitekterna på Temas kontor i Malmö sedan maj 2012. Åsa har varit verksam på Tema sedan 2000 och dessförinnan kommer hon närmast från FFNS Arkitekter.

Ett av avdelningens största uppdrag just nu är gestaltningsprogram och detaljprojektering av första etappen vid förnyelsen av Ljungby centrum, Småland. Ett annat är utformning och förprojektering av den första av ett antal nya platser längs med Ribersborgs strandpromenad.

- Mitt uppdrag på Tema blir att fortsätta att utveckla en attraktiv arbetsplats som leverar produkter med hög kvallitet. Vi ser fram emot att arbeta vidare med våra befintliga kunder men siktar även mot att knyta nya kontakter under hösten. Vi fortsätter också arbetet med att stärka vår kompetens utifrån våra kundens behov. Exempelvis har vi nu två medarbetare som utför besiktningar av utemiljö, säger Åsa.

Tema i Malmö består av 21 medarbetare varav 6 landskapsarkitekter. Kontoret är beläget i Sigmahuset på Dockplatsen 1 i Västra hamnen. Sigmahuset är ritat av Kjell Sandquist, arkitekt på Tema.

• Nya produkter, tjänster

• tema landskapsarkitekter