Tema ritar bostäder i Klagshamn

I Kalkbrottsbyn, beläget öster om Kalkbrottssjön i Klagshamn, planerar Peab nu för nya kvarter med småhus. Ambitionen är att skapa ett trivsamt boende med närheten till hav, natur och barnomsorg samtidigt som citylivets puls i Malmö och Köpenhamn finns på behagligt avstånd.

Totalt kommer det att bli ca 160 småhus i Kalkbrottsbyn. Inflyttning är planerad till vintern 2011/2012.

Tema är ansvariga arkitekter och landskapsarkitekter för nybyggnaden av 39 småhus. Det blir radhus, kedjehus och friliggande hus i ett samlat kvarter. Fasader i trä, puts och tegel och olika tak ger en variation inom området. Försäljningen är påbörjad och går lysande!Vi startar nu projen av bygghandlingar för planerad byggstart i februari.

Läs mer om Kalkbrottsbyn på Peabs webbplats

• Samhälle

• kalkbrotsbyn
  • tema arkitekter
  • klagshamn
  • tema landskapsarkitekter

• Malmö

Temagruppen Sverige AB - i dagligt tal Tema - är ett av Sveriges ledande företag inom arkitektur, landskapsarkitektur och projektledning. Med över 50 års erfarenhet är vi en stabil rådgivare genom hela plan- och byggprocessen, från första idé till slutfört projekt.