Anticimex expanderar och omlokaliserar huvudkontoret

Det snabbväxande serviceföretaget Anticimex har vuxit ur den egenägda fastigheten vid sjön Trekanten i Liljeholmen. Anticimex söker därför köpare till fastigheten och nya lokaler för sitt huvudkontor.

Anticimex grundades 1934 och är idag ett ledande och snabbt växande serviceföretag. Företaget har på kort tid tagit ett stort kliv mot att bli en internationell koncern. 2013 förvärvade Anticimex 16 bolag i tolv länder, varav åtta av dessa på helt nya marknader.

I början av 1980-talet lät Anticimex bygga en fastighet om 2 900 kvm på Lövholmsvägen 61 i Liljeholmen, dit man flyttade sitt huvudkontor. Fastigheten i Liljeholmen är ritad av den kände arkitekten Sten Samuelson och anses vara ett landmärke inom 80-talsarkitekturen. Anticimex har sedan dess gjort en spännande resa – från familjeföretag till internationell koncern med ett starkt varumärke och verksamhet i 14 länder – och har vuxit ur fastigheten. Flytten till nya lokaler är planerad till början av nästa år.

– Vi har trivts väldigt bra på Lövholmsvägen och därför känns det lite tudelat att lämna denna fastighet med sin unika arkitektur, säger Mikael Roos, vd för Anticimex i Sverige. Framförallt ser vi flytten som en spännande möjlighet att jobba mer integrerat för att skapa nya, moderna arbetsätt. Det kommer att underlätta för oss i vår fortsatta expansion.

Anticimex har engagerat Tenant & Partner för att sälja fastigheten och hyra in nya och representativa lokaler.

För mer information om Anticimex, kontakta:
Anne Ostelius, Anticimex
Epost: anne.ostelius@anticimex.se

För mer information om omlokaliseringen och försäljningen av fastigheten, kontakta:
Caroline Widing, Tenant & Partner
Epost: caroline.widing@tenantandpartner.com.