Fyra konsulter på Tenant & Partner genomförde Kalmar Ironman Sweden

I helgen genomfördes Skandinaviens första Ironmantävling på fulldistans. Ett Ironman består av 3 860 meter simning, 180,2 kilometer cykling och 42 195 meter löpning. Kalmar Ironman utgör kval till det mytomspunna VM:et på Hawaii och är även Svenskt Mästerskap. Totalt deltog 1 600 triathleter.

Tenant & Partner hade fyra konsulter på startlinjen, alla fullföljde tävlingen. Snabbast var Lars Axelsson som kom in på 10:16:25. Övriga deltagare från Team Tenant & Partner var Torbjörn Eriksson, koncernchef för Tenant & Partner Group, Conny Johansson, vd för Tenant & Partner Project, och Thomas Jungell.

Team Tenant & Partner är en idrottsförening som alla Tenant & Partners medarbetare kan träna och tävla för i olika sportevenemang. Företaget vill uppmuntra till fysisk aktivitet och på så sätt bidra till att medarbetarna mår bra. Alla motionerar på sin nivå.

− Tenant & Partner har stort fokus på fysiskt välmående och satsar mycket på friskvård. Vi tycker att det är roligt att göra saker tillsammans och försöker sporra varandra att röra mer på oss. Det är naturligtvis roligt att flera medarbetare har genomfört denna extrema tävling men det är vardagsmotionen som är viktigast, säger Lisa Vik, HR Manager på Tenant & Partner.

Tenant & Partner kan nu räkna till fem medarbetare som genomfört en Ironman eftersom Hans Cronsioe, partner och delägare, genomförde en Ironman i Florida redan 2006.

För mer information eller träningsråd kontakta vd Torbjörn Eriksson
070-920 39 39 eller via e-post.

Om Tenant & Partners träningsfilosofi

1. Ha alltid träningsväskan packad
  2. Den bästa träningen är den som blir av
  3. Hellre ett kort och dåligt pass än inget alls