Liber flyttar till Solna Port

Förlaget Liber lämnar senare i år sina lokaler på Råsundavägen i Solna för det närbelägna Solna Port i Haga Norra. Tenant & Partner har varit Libers representant i lokalprojektet.

Liber är ett av Nordens största förlag och erbjuder böcker till utbildningsmarknaden. Ledningen efterlyste lokaler som gav bättre möjligheter till interaktion, spontan­möten och nya arbetssätt.

– Vi valde Solna Port därför att vi där hittade perfekta lokaler för att skapa en modern arbetsplats. Dessutom är läget och de tjänster som fastigheten erbjuder i form av reception, restaurang, gym och konferenscenter viktiga för oss, säger Jerker Nilsson, VD på Liber.

Tenant & Partner har representerat Liber i förhandlingarna med fastighetsägaren Commerz Real och kommer att bistå med bland annat projektledning fram till dess att man flyttat in i de nya lokalerna.