Stora Enso åter hemma i World Trade Center

Stora Enso är nu tillbaka i nya anpassade och effektiviserade lokaler i World Trade Center.
Tenant & Partner har hanterat projektet, från omförhandling av kontraktet till projektledning av flytten.

Stora Ensos lokaler i World Trade Center Stora Ensos 1 800 kvm i World Trade Center är koncernens mötescentrum, med en stor genomströmning av kunder, samarbetspartners och anställda. Detta gör lokalerna till ett flaggskepp förStora Enso och viktiga som ett verktyg i koncernens branding och marknadsföring.

I samband med omförhandling av hyresavtalet ville Stora Enso införa ett modernare arbetssätt, effektivisera lokalanvändingen och att lokalerna skulle stödja verksamheten på ett bättre sätt. Tenant & Partner innehar sedan tidigare ett ramavtal med Stora Enso och när tiden för omförhandling närmade sig uppdrog därför företaget Tenant & Partner att driva projektet.

Tenant & Partner har företrätt Stora Enso vid omförhandlingen av hyresavtalet, anpassat lokalerna, skött upphandlingen av all inredning och handhaft flytten tillbaka till World Trade Center. Då anpassningen innebar att man gick från en rumsindelad planlösning till öppna kontorslandskap har Tenant & Partners arbete även omfattat ett förändringsprojekt, med åtgärder och kommunikation i syfte att "få med" medarbetarna på resan mot ett modernare och effektivare arbetssätt.

- Vi hälsar Stora Enso välkomna hem till sina "ny-gamla" lokaler, säger Torbjörn Eriksson, vd för Tenant & Partner. De anpassade och moderniserade lokalerna kommer med all säkerhet att på ett bra sätt stödja verksamheten som bedrivs där.

• tenant & partner
  • nya lokaler
  • kommersiella fastigheter
  • företagsflytt
  • fastighetsmarknaden
  • fastighetsbranschen
  • fastigheter

Tenant & Partner är Sveriges ledande hyresgästkonsult. Vi hjälper dig till rätt lokal, rätt anpassad, till marknadens lägsta kostnad – var som helst i Sverige eller i världen. Vi arbetar med ekonomiska och juridiska frågor rörande fastigheter och kommersiella lokaler, och arbetar aldrig på uppdrag av fastighetsägare.