Talentum Media till Jarlahuset

Talentum Media blir med hjälp av Tenant & Partner första hyresgästen i Probitas stora kontorssatsning Jarlahuset.

Probitas har tecknat ett hyreskontrakt om 2020 kvm med mediekoncernen Talentum media, hyresvärdens rådgivare är DTZ och hyresgästen har haft Tenant & Partner som rådgivare. Talentum Media tillträder de nyrenoverade lokalerna under första april 2012.

Jarlahuset omfattar totalt ca 15 000 kvm kontor och ca 1 500 kvm butiker. För mer information om Jarlahuset se: www.jarla-huset.se.

Jarlahuset erbjuder en representativ adress på Birger Jarlsgatan, ett bra kommunikationsläge för såväl T-bana som bussar. Lokalerna är öppna, flexibla och ljusa. Självklart kommer Jarlahuset att miljöklassas.

– Vi är väldigt nöjda med denna lösning! säger Roger Thorén, VD för Talentum Media.

Talentum är ledande inom information för svenska beslutsfattare inom områden som teknik, ekonomi, miljö, arbetsrätt, marknadsföring, finans och HR. Svenska beslutsfattare kommer dagligen i kontakt med deras tidningar, webbsajter, tjänster, nyhetsbrev, guider, bloggar eller som deltagare i vårt stora seminarieutbud. Talentum Medias varumärken är AffärsVärlden, Ny teknik och Dagens Media. Talentum Media ägs av Talentum Oyj. som är en finsk mediekoncern verksamt framförallt inom business to business segmenten.

– Vi välkomnar Talentum Media till en kreativ och inspirerande arbetsplats som vi kommer att få i Jarlahuset. säger Stefan Telin, förvaltningschef vid Probitas.

_______________________________________________________________________________

För mer information, kontakta projektledare Jonathan Wikström 076-545 17 24 jonathan.wikstrom@tenantandpartner.com

• inhyrning
  • talentum media
  • talentum
  • probitas
  • jarlahuset

Tenant & Partners uppdrag är att vara kommersiella hyresgäster behjälpliga med all rådgivning som rör fastigheter & lokaler. Vårt arbete syftar till att hjälpa kunden minimera kostnaderna för lokaler & samtidigt maximera nyttan av desamma.Tenant & Partner har kontor i Stockholm & Göteborg, men är verksamma över hela landet. Genom vårt internationella nätverk hjälper vi även våra kunder utomlands.