Tenant & Partner hjälper Infratek samlokalisera i Göteborg

Infratek lämnar i februari 2014 sina två tidigare lokaler i Kungsbacka och Mölndal och samlokaliserar i Pripps gamla fabriker i Högsbo. Tenant & Partner har genomfört hyresförhandlingen, och leder under hösten och vintern flyttprojektet.

Infratek är Nordens ledande leverantör av tjänster och byggnation, drift och underhåll av infrastruktur. Koncernen har cirka 1 700 anställda och över 40 kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret ligger i Oslo.

I Göteborgsområdet har koncernen två kontor - ett i Kungsbacka och ett i Mölndal. För att effektivisera sin kontorsanvändning beslutade man att samlokalisera de två kontoren och tog därför kontakt med Tenant & Partner.

Infratek har nu tecknat ett hyresavtal med Brinova om 760 kvm på JA Pripps gata 2 i Västra Frölunda.

Hyresförhandlingen drevs av Tenant & Partner, som även kommer att driva flyttprojektet fram till dess att företaget flyttar i februari 2014.

Tenant & Partner är Sveriges ledande hyresgästkonsult. Vi hjälper dig till rätt lokal, rätt anpassad, till marknadens lägsta kostnad – var som helst i Sverige eller i världen. Vi arbetar med ekonomiska och juridiska frågor rörande fastigheter och kommersiella lokaler, och arbetar aldrig på uppdrag av fastighetsägare.