Tenant & Partner hjälper Omegapoint till nya lokaler

I oktober flyttar Omegapoint till ett eget våningsplan på Regeringsgatan 56. Tenant & Partner bistår företaget hela vägen från lokalsökning till inflyttning i nyrenoverade och anpassade lokaler.

IT-konsultföretaget Omegapoint grundades 2002 och har sedan dess vuxit snabbt till dagens 180 medarbetare. Under våren anlitade man Tenant & Partner, då lokalerna i den fjärde Hötorgsskrapan på Mäster Samuelsgatan inte längre räckte till.

Tenant & Partner genomförde en omfattande lokalsökning och parallella förhandlingar med flera alternativa värdar. Valet föll på fastigheten Bocken, där Omegapoint nu avtalat om att bli andrahandshyresgäst till Carnegie. CBRE representerade Carnegie med uthyrningen. De nya lokalerna på Regeringsgatan 56/Lästmakargatan 22C omfattar ett helt våningsplan om knappt 1 000 kvm.

Just nu pågår anpassning och renovering av de nya lokalerna, i mitten av oktober sker flytten under Tenant & Partners ledning.