Tenant & Partner i topp bland Sveriges bästa arbetsplatser

När Great Place to Work i går presenterade listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser placerade sig Tenant & Partner på en hedrande tredje plats.

− Vi är mycket stolta och glada över att ha vunnit en pallplacering i årets ranking, säger Lisa Vik, HR Manager på Tenant & Partner. Vi arbetar målmedvetet och strukturerat med att ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Att ha engagerade och nöjda medarbetare är helt avgörande i det arbetet. Denna placering är ett bevis på att vi gör saker rätt.

Great Place to Work hjälper organisationer inom alla branscher och över hela världen att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. Med hjälp av årliga medarbetarundersökningar identifierar Great Place to Work de bästa arbetsplatserna och premierar dem med en kvalitetsutmärkelse.

Tenant & Partner har varit med sedan 2008, och har varje år placerat sig högt på listan. I år deltog sammanlagt 148 svenska företag i de tre kategorierna stora, mellanstora och små organisationer. Extra stort fokus lades på hur de deltagande organisationerna arbetar med individuellt ansvarstagande och engagemang, något som är extremt viktigt på en arbetsmarknad där det blir allt viktigare att profilera sig som en attraktiv arbetsgivare för att locka och behålla de bästa krafterna.

Tenant & Partner mottog tredjepriset vid Great Place to Works årliga gala på Berns i Stockholm. Företaget tilldelades dessutom en plats i Great Place to Works Hall of Fame, som är reserverad för en exklusiv skara företag som placerat sig på rankingen fem år i rad.

– Min kompanjon Hans Cronsioe och jag grundade Tenant & Partner 1992 med visionen att skapa en fantastisk arbetsplats där varje enskild medarbetare ges möjlighet att utvecklas precis så snabbt som han eller hon vill, säger Torbjörn Eriksson, VD för Tenant & Partner. Jag ser vår placering i årets ranking som ett kvitto på att vi har kommit en bra bit på väg – men vi är inte färdiga och det blir vi nog aldrig.

– En viktig del i det här arbetet är ledarskapet. Inget påverkar en medarbetare så mycket som hans eller hennes närmsta chef, så detta område ligger mig extra varmt om hjärtat. Jag ser ledarskapet som konsten att skapa förutsättningar för människor att utvecklas och att locka fram en vilja hos dem att göra rätt saker.

– Även om det är viktigt att nå mål och förverkliga visioner får jag den mesta energin av att arbeta med härliga kollegor i den starka kultur som råder på Tenant & Partner, en kultur som tydligt präglas av professionalism, energi och kamratskap, säger Torbjörn Eriksson.

– Tenant & Partner visar gång på gång att de tar sitt arbete på allvar. I år har Great Place to Work äran att uppmärksamma företaget som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser för åttonde året i rad. Tenant & Partners arbetsplatskultur präglas av en hög grad av tillit och kamratskap, och av en vilja att ständigt förbättra sig och ge sina medarbetare möjlighet till utveckling, säger Maria Grudén, VD för Great Place to Work Sverige.

• great place to work
  • #sharingthepride