Kaknästornet stängt för allmänheten

En av två hissar i Kaknästornet behöver repareras, under den period som reparationen utförs är Kaknästornet stängt för allmänheten. Vid en rutinkontroll av hissarna i Kaknästornet upptäcktes ett slitage på ena hissens bärlinor. Under tiden detta åtgärdas är endast en hiss i drift, vilket påverkar utrymningsmöjligheterna. I samråd med Storstockholms brandförsvar har vi därför fattat beslut om att stänga Kaknästornet för allmänheten från och med idag, den 20 juni, tills vidare.

Detta gäller endast de publika delarna av lokalerna. Teracoms verksamhet i Kaknästornet pågår som vanligt och ingen påverkan sker på utsändning av radio och tv.

Marcus Hartmann, kommunikationschef Teracom AB 0703-101763

Björn Westerdahl, presskontakt Storstockholms Brandförsvar 0707-64 87 84

• Stockholm

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Teracom AB är ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. Företaget bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Teracom AB sänder ut radio och tv, samt erbjuder robusta och moderna kommunikationslösningar till företag och organisationer.

Teracom AB är en del av Teracom Group. Koncernen består av Teracom AB i Sverige och Teracom A/S i Danmark. Mer information finns www.teracom.se.