MTG Radio väljer Teracom för utsändning av nya radiokanaler

Teracom lämnade tidigt ett anbud till MTG Radio omfattande leverans av samtliga tre utsändningstjänster. Samma vecka som tillstånden meddelades bekräftade MTG Radio att Teracoms anbud var det mest konkurrenskraftiga och tilldelade därför Teracom kontraktet. Idag, den 2 maj 2016, driftsätter Teracom tre nya utsändningstjänster i Stockholm och Göteborg. De nya kanalerna som lanseras av MTG Radio är Power Hit Radio på 105,9 MHz i Stockholm och Star FM på 107,1 Mhz i Stockholm och 104,8 Mhz i Göteborg. De nya tillstånden blir billigare att driva eftersom avgiften till staten är lägre.

- POWER Hit Radio och STAR FM är två starka varumärken på vår musiktjänst I LIKE RADIO och jag är övertygad om en stark lyssnartillväxt nu när kanalerna kommer ut på FM-bandet i Stockholm och Göteborg. Vi är mycket nöjda med Teracom som teknisk leverantör av utsändningen, speciellt deras affärsmässiga förmåga att leverera tjänsterna med väldigt kort framförhållning säger Christer Modig, affärsområdeschef radio på MTG Sverige.

-Vi är glada och ödmjuka att MTG Radio valt Teracom som leverantör av den tekniska utsändningen av dessa starka varumärken och att vi kunde nå deras förväntningar på kort leveranstid och hög teknisk kvalitet. Jag är övertygad om att lyssnarna kommer att uppskatta ett ökat utbud och flera radiokanaler i marknätet kommenterar Per G Borgå, produktchef radio på Teracom.

De nya kanalerna driftsattes 2 maj 2016 över Stockholm och Göteborg. På Teracoms webbplats kan du hitta sändningsområdet: https://www.teracom.se/privat/radio/

• radio
  • teracom

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Teracom AB är ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. Företaget bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Teracom AB sänder ut radio och tv, samt erbjuder robusta och moderna kommunikationslösningar till företag och organisationer.

Teracom AB är en del av Teracom Boxer Group. Koncernen består av Teracom och Boxer, i Sverige och i Danmark. Mer information finns på b2b.teracom.se, samt www.teracomboxer.com