Ny affärsområdeschef på Teracom Telekom

Mattias Öhman, försäljnings- och marknadsdirektör på iTUX blir affärsområdeschef på Teracom Telekom. Med kunden i fokus och ett riktigt bra erbjudande ska Teracom växa på telekommarknaden.

Teracom utvecklar och utökar ständigt tjänsteutbudet som bygger på det rikstäckande, robusta marknätet och medarbetarnas gedigna kompetens. Med Mattias Öhman som ny affärsområdeschef för Telekom stärks Teracoms satsning på att bli mer kund- och affärsinriktade.

-Mattias har en säljinriktad profil och är en stark ledare med mångårig erfarenhet av både media och telekom. Han är rätt man att leda Teracoms affärsområde Telekom till nästa nivå där en kundfokuserad organisation erbjuder ett marknadsanpassat utbud av produkter och tjänster inom inplacering och förbindelser via vårt marknät, säger Johnny Svedberg, nätdirektör på Teracom.

Mattias Öhman har bland annat varit med och startat två framgångsrika företag inom telekombranschen. Nu senast iTUX, som efter mindre än sex år på marknaden är en av Sveriges största kommunikationsoperatörer. Han är även en av grundarna till MPS Broadband, som bygger plattformar för distribution av rörlig bild över internet. Däremellan har Mattias arbetat som affärsutvecklare och försäljningschef på Teracom AB. Innan han startade MPS Broadband var han Interactive Business Partner och Key Account Manager under Boxer TV-access ABs två första år.

-Jag är glad och stolt över förtroendet jag fått att leda Teracom Telekom. Teracom har en enorm potential att växa inom telekommarknaden och jag ser fram emot att ta affärsområdet till nästa nivå, säger Mattias Öhman, som tillträder sin tjänst som chef på Teracom Telekom den 24 augusti.

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom och Boxer. Via Boxer erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige och Danmark. Koncernen Teracom Boxer Group omsätter ca 4 miljarder kronor och har omkring 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.