Staglina av på TV-masten i Östersund/Brattåsen

Idag vid 10.30-tiden pågick ett arbete med staglinorna på Teracoms mast i Östersund/Brattåsen. Under arbetet gick en staglina av och träffade masten.

Ingen personal skadades och området runt masten är säkrat. Just nu pågår arbete för att se vilka skador som kan ha uppstått och vilka åtgärder som ska vidtas.

- I nuläget kan vi inte se att det är några störningar i utsändningen av TV och radio, vi kommer under dagen arbeta för att ta reda vilka skador som kan uppstått, säger Marcus Hartmann presschef Teracom Boxer Group.

• Östersund

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Teracom AB är ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. Företaget bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Teracom AB sänder ut radio och tv, samt erbjuder robusta och moderna kommunikationslösningar till företag och organisationer.

Teracom AB är en del av Teracom Boxer Group. Koncernen består av Teracom och Boxer, i Sverige och i Danmark. Mer information finns på b2b.teracom.se, samt www.teracomboxer.com