Stephan Guiance chef för Teracom Sverige

Pressmeddelande  •  2010-02-17 14:07 CET

Stephan Guiance har utsetts till chef för Teracom Sverige. Han kommer att ingå i en ny ledning för Teracom-koncernen där bland annat cheferna för Boxer Sverige, Boxer Danmark och PlusTV Finland ingår.

Stephan Guiance har tidigare varit vd för kabel-tv-operatören Sweden On Line samt grundare och vd för iptv-operatören FastTV. Han kommer närmast från en tjänst som Försäljningsdirektör på Teracom.

– Stephan har en gedigen erfarenhet av tv-marknaden och kommer att kunna utveckla Teracom Sverige och det digitala marknätet för att möta den allt hårdare konkurrensen, säger Crister Fritzson, koncernchef Teracom.

På koncernnivå bildas fyra koncerngemensamma funktioner; Kommunikation, Human Resources, Strategisk planering samt Ekonomi och Finans.

Den förstärkta koncernledningen syftar till att samordna alla koncernens bolag på ett effektivare sätt så att resurser kan koncentreras där de bäst behövs samtidigt som kostnadskontrollen förbättras.

Presskontakt:

Crister Fritzson, koncernchef Teracom, 08-55 54 21 08

Lennart Ivarsson, kommunikationsdirektör Teracom, 0708-91 20 21

Teracom är Sveriges första medieoperatör. Vi erbjuder tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Koncernen består av Teracom, Boxer och PlusTV. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. Koncernen omsätter ca 3,4 miljarder kronor och har omkring 600 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom