Flux Strong Mint – favorit i butik för starka tänder

Flux är Sveriges mest använda fluorskölj och tar nu plats i allt fler butikshyllor. Flux Strong Mint är storfavoriten för dem som vill skölja med en friskare och starkare mintsmak. Tack vare den höga fluorhalten ger Flux Strong Mint starka tänder och hjälper till att förebygga karies.

”Flux fluorskölj är utvecklad i nära samarbete med svensk tandvård och är helt fri från alkohol, parabener och andra onödiga tillsatser. Den bär Tandläkarförbundets symbol och brukar rekommenderas av tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor”, säger Viktoria Ward, Product Manager Consumer Health Care på Teva.

Regelbunden användning förebygger karies
Flux Strong Mint är en fluorskölj som stärker tandytan och ger starka tänder. Regelbunden användning av Flux fluorskölj förebygger hål i tänderna (karies). Flux Strong Mint fluorskölj har en stark mintsmak och hög fluorhalt (0,2 % NaF) som verkar kariesförebyggande på två sätt. Dels stärker den tandemaljen och blottlagda rotytor – dels kan befintliga kariesangrepp utvecklas långsammare eller helt stanna upp. Produkten är utan färgämnen, alkohol och parabener. För bästa effekt bör man skölja med 10 ml 1–2 gånger om dagen, som ett komplement till tandborstning med fluortandkräm. Flux Strong Mint rekommenderas till vuxna och barn över 12 år. Den har en praktisk doseringspump för exakt dosering.

Flux Strong Mint fluorskölj säljs i matbutiker, bland annat hos ICA, COOP, Willys, Hemköp och Citygross. Rekommenderat cirkapris: 65 kr/500 ml flaska.

Flux – för hela familjen
Fluxfamiljen omfattar fluorskölj, tandkräm, drops och tuggummin för vuxna och barn, liksom produkter mot dålig andedräkt, torr mun och andra specifika tandvårdsbesvär. Fluxprodukterna är framtagna i nära samarbete med svensk tandvård och är fria från alkohol, parabener och andra onödiga tillsatser. De bär Tandläkarförbundets symbol och rekommenderas ofta av tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Flux säljs på apotek och många tandvårdskliniker. Utvalda produkter finns även i matbutiker.

Läs mer om Flux på fluxfluor.se och facebook.com/fluxfluor.

För ytterligare information kontakta: Viktoria Wård, Product Manager Consumer Health Care, Teva Sweden AB, tel 08-13 63 99, mobil: 070-600 22 32, e-post: viktoria.ward@teva.se

SW/FLX/18/0011

Teva Sweden AB är en del av Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE och TASE: TEVA) är ett ledande globalt läkemedelsföretag som levererar patientorienterade hälsoprodukter av hög kvalitet och som används av miljontals patienter varje dag. Teva har sitt huvudkontor i Israel och är världens största producent av generiska läkemedel. Med en portfölj på över 1800 molekyler producerar Teva ett brett sortiment av generiska produkter i nästan alla terapeutiska områden. Inom specialläkemedel har Teva en världsledande position inom innovativa behandlingar för sjukdomar i det centrala nervsystemet, inklusive smärta, samt en stark portfölj av produkter för sjukdomar inom andningsvägar. Teva integrerar sina resurser inom generika och specialläkemedel i sin globala forsknings- och utvecklingsavdelning för att skapa nya sätt att möta patientbehov genom att kombinera läkemedelsutveckling med hjälpmedel, tjänster och teknik.

Teva’s nettoomsättning år 2017 var 22,4 miljarder dollar. För mer information besök www.tevapharm.com