Nyhet! Behåll "passionen" i höst med Flux fluorskölj

Nu när dagarna blir kortare kommer fluorsköljen för dig som vill behålla en bit av sommaren. Nya Flux Passion med smak av solmogen passionsfrukt smakar gott och gör gott på samma gång. Flux Passion med hög fluorhalt ger starka tänder och motverkar karies. Produkten är utvecklad i nära samarbete med svenska tandläkare och bär Tandläkarförbundets rekommendationssymbol.

”Vi har använt oss av en smakpanel för att ta fram vår nya fluorskölj. Resultatet är Flux Passion som har en unik smak och är helt fri från färgämnen, alkohol och parabener. Flux Passion passar dessutom extra bra för dem som inte är så förtjusta i mintsmak”, säger Johanna Högfeldt, Marketing Manager på Teva/Actavis.

Så fluxar du med ”passion”
Flux är Sveriges populäraste fluorskölj. Nya Flux Passion stärker tandytan, ger starka tänder och förebygger karies vid regelbunden användning. Det gör den tack vare sitt höga fluorinnehåll (0,2% NaF). För bästa effekt bör man skölja med 10 ml 1–2 gånger om dagen, som ett komplement till tandborstning med fluortandkräm.

Produkten är helt fri från färgämnen, alkohol och parabener. Flaskan har en praktisk doseringspump som ger en exakt dosering varje gång. Flux Passion är för vuxna och barn över 12 år.

Flux Passion fluorskölj säljs hos utvalda apotekskedjor och många tandvårdskliniker från mitten av oktober 2017. Rekommenderat cirkapris: 500 ml/flaska: 69 kr.

Flux – för hela familjen
Fluxfamiljen omfattar fluorskölj, tandkräm, drops och tuggummin för vuxna och barn, liksom produkter mot dålig andedräkt och torr mun. Fluxprodukterna är framtagna i nära samarbete med svensk tandvård och är fria från alkohol, parabener och andra onödiga tillsatser. De bär Tandläkarförbundets symbol och rekommenderas ofta av tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Flux säljs på apotek och många tandvårdskliniker. Utvalda produkter finns även i matbutiker. Läs mer om Flux på fluxfluor.se och facebook.com/fluxfluor.

För ytterligare information kontakta: Johanna Högfeldt, Marketing Manager, Teva/Actavis, tel: 08-13 63 74, mobil: 0700-86 78 05 e-post: johanna.hogfeldt@teva.se

Teva Sweden AB är en del av Teva Pharmaceutical Industries Ltd. Teva tillhör världens 10 största läkemedelsföretag och är ledande när det gäller utveckling, tillverkning och marknadsföring av generikaläkemedel. Även innovativa läkemedel utvecklas och tillverkas inom områdena andningsvägar, centrala nervsystemet och onkologi. Teva har funnits i över 100 år och är idag verksamt i de flesta länder.