Habit Modebranschens dag i Borås- fullbokad!

Idag, den 17 maj 2017 genomförs konferensen Habit Modebranschens Dag på Textile Fashion Center och den är helt fullbokad.

Habit Modebranschens Dag är ett forum och en mötesplats för leverantörer och detaljister samt organisationer och institutioner med anknytning till sko- och modeindustrin. För 12:e året i rad samlar konferensen branschens ledande aktörer för att sätta fokus på brännande frågor. I år står konsumenten i centrum. Vem är framtidens konsument? Hur kan modebranschen möta dess krav och önskningar.

Närmare 300 personer kommer att få lyssna till den nakna sanningen om företaget "NA-KD" som på ett och ett halvt år fått globalt fäste och attraherar både konsumenter och investerare. Grundaren Jarno Vanhatapio kommer berätta om hur han ser på den nya generationen och att hålla den röda tråden i e-handelsföretaget som når stora delar av världen.

Under dagens fullspäckade program kommer fler dela med sig av sina framgångssagor. Från modeföretaget "Velour by Nostalgi" kommer grundaren Per Andersson berätta om det långsiktiga målet att göra hela kollektionen hållbar.

Hållbarhet är dessutom temat på fler programpunkter där både Lindex och Gina Tricot är inbjudna för att dela med sig om företagens hållbarhetsarbete. Självklart präglas programmet av platsen, textilstaden Borås, med fler lokala inslag utöver Gina Tricot- nämligen Ellos och Re:texile.

Bilden visar alla föreläsare som kommer under dagen.

Från vänster översta raden: Johanna Juhlin Brand communication manager Björn Borg, Marco Wolters Global Head of Ecommerce and Fashion, Home & Lifestyle GFK, Sara Winroth Hållbarhetschef Lindex, Johanna Jigmo-Linde Hållbarhetschef Gina Tricot, Louise Klarsten Vd ColourHouse, Sigrid Barnekow Program Director Mistra Future Fashion, Victoria Senkpiel Vd Glossybox, Jarno Vanhatapio, Grundare och vd NA-KD, Per Andersson Grundare och kreativ chef Velour by Nostalgi, Mathias Ekström Marknadschef Ellos, Linda Palmgren Vd / Partner Sverige United Influencers, Adrian Zethraeus Projektledare Re:textile.

Fackmagasinet Habit Sko&Mode har bevakat modebranschen sedan 1961.

Mer info finns på: http://www.habitmodebranschensdag.se/program/

Kontakt:

Emma Toral, Projektledare, 0736 82 53 95