LINDEX LANSERAR UPCYCLAD KOLLEKTION TILLSAMMANS MED RE:TEXTILE

LINDEX LANSERAR UPCYCLAD KOLLEKTION TILLSAMMANS MED RE:TEXTILE.

I mars 2017 släpps exklusivt upcyclade produkter som har designats och sytts om lokalt i Borås i samarbete med Re:textile. Re:textiles syfte är att skapa cirkulära flöden inom textilbranschen. Samarbetet med Lindex är ett viktigt steg för Re:textile mot en hållbar textilindustri.

Kollektionen kommer kunna köpas i Nordstan Göteborg och Sergelgatan Stockholm, från den 16 mars 2017.

Projektet Re:textile har ambitionen att skapa strukturer för cirkulära flöden inom textilbranschen. Målet är minskad resursförbrukning genom nya designprocesser och affärsmöjligheter. Re:textile är finansierat av Västra Götalandsregionen samt Boråsregionen – Sjuhärads kommunalförbund och drivs i samverkan mellan Science Park Borås, Marketplace Borås samt flera organisationer, företag och entreprenörer i Västsverige.

Mer info om Lindex: Klicka här

Mer info om Re:textile: Klicka här

• Västra Götaland

Textile Fashion Center är en mötesplats i en kreativ miljö för människor, affärer, kulturer, studenter, kreatörer, nyfikna, unga och gamla. Ett kluster för att inspirera människor till att våga göra drömmar till verklighet.

Helena Ransjö Alcenius

Presskontakt VD 0705 41 54 44