Hundratals volontärer på Ängsbackas No Mind Festival lockar media redan innan festivalstart

Pressmeddelande 2 juli 2010

Förberedelserna för årets No Mind Festivalen har pågått i månader och de senaste veckorna har fler och fler volontärer anslutit sig till Ängsbacka för var dag. Även frilandsjournalisten Monika Wilkens kom till Ängsbacka i veckan för att i första hand dokumentera och intervjua volontärer om det unika engagemanget där man som volontär dedikerar sig till att arbeta i medvetenhet – och betalar för sin medverkan. Självklart har volontärerna även tillgång till det digra programmet med hundratals workshops och aktiviteter som pågår mellan klockan 06.00 och 24.00 på festivalområdet.

” - Jag har träffat både svenska och flera internationella volontärer som kommit hit för att få vara en del av ett större sammanhang, berättar Monika Wilkens. De flesta har tagit semester för att kunna jobba under festivalen. Jag slås av den energi och inspiration som finns här på Ängsbacka, forsätter Monica."

Några av världens främsta workshopledare på plats
No Mind Festivalen är fylld med bland annat musik, sång och dans likväl som inspirerande, transformerande och spännande workshops i ämnen som; Kärlek, Meditation, Relationer, Yoga, Raw Food, Kommunikation, Kropp, Sex, Satsang, Kreativitet och Hållbar livsstil.

Programmet har förändrats in i det sista då flera av de riktigt stora namnen inom sitt område valt att tacka ja till att medverka, berättar Ängsbackas marknadsansvarige Kavina Thorslund.

” - Vi är otroligt stolta över att kunna presentera alla dessa fantastiska svenska workshopledare och även internationella toppnamn som till exempel Kiesha Crowther – Little Grandmother och Dr. Gabriel Cousens – Raw Food guru. På underhållningssidan inleder högaktuella Goloka festivalens första kväll med en unik kombination av tunga electrobeats och folkmusik, fortsätter Kavina Thorslund. ”

No Mind – för hela familjen
Ungdomar, 13-18 år, har en egen festival i festivalen och det finns en barnfestival som erbjuder både förskoleverksamhet för 3-7 år och ledda aktiviteter för barn mellan 8-12 år alla dagar.

Biljetter No Mind Festivalen 2 – 9 juli 2010.
Festivalvecka, vuxen: 5.400 kr
Ungdom 13-18 år: 2.500 kr
Barn 4-12 år: 1.900 kr
Familjerabatt: 500 kr i familjerabatt vid bokning av 4 personer.

I priset ingår entréavgift, workshops, konserter, vegetarisk frukost, lunch och middag tillagad till stor del av egna och lokal odlade ekologiska råvaror - samt tältplats. No Mind Festivalen är alkohol och drogfri.

Kontakt
Pressackred./Marknadsansvarig: Kavina Thorslund + 46 70 722 39 50, kavina@angsbacka.se
Programkoordinatorer: My Södergren och Mette Camp-Sörensen, nomind@angsbacka.se

• no mind
  • ängsbacka

• Karlstad

Ängsbacka är en av Nordens främsta mötesplatser för människor som vill växa i medvetenhet och leva med ett öppet hjärta, skapa ett rikare liv av kärleksfull gemenskap, växande, kreativitet, öppenhet och givande.