IKVÄLL WIKILEAKS, FUTUREPERFECT, ARCHITECTURE FOR HUMANITY @ ALMEDALEN & Ö FESTIVALEN - LAUNCH PARTY, STOCKHOLM

” FUTUREPERFECT är en fristående plattform för en ny diskussion om hållbar livsstil med de mest intressanta rösterna som skapar förändring i dagens samhälle, berättar John Manoochehri, grundare av FUTUREPERFECT och Ö Festivalen. FUTUREPERFECT för in nya röste, i nya sammanhang, för en ny publik, kring detta tongivande tema, fortsätter John.”

VÄLKOMMEN TILL Ö FESTIVALENS PRE-LAUNCH PARTY
Hur mycket enklare skulle det inte vara att förändra världen, om det bara kändes bra?
Nästa steg - har just börjat! Med musik, fantastiska diskussioner, fest, överraskningar från hela världen, mini-diskussioner och upplevelser utforskas vår tids stora frågor. På denna fest lanserar vi delar av festivalprogrammet och FUTUREPERFECTS program i Almedalen.

FUTUREPERFECT PRESENTERAR ETT SMAKPROV FRÅN Ö FESTIVALEN & ALMEDALEN

• WIKILEAKS / MEDIA - Can media change the world?
    Jennifer Robinson, Wikileaks advokat (live video). Möt Jennifer Robinson, oberoende advokat och rådgivare till Wikileaks, Bloombergs, The Guardian, The New York Times och CNN.
  • ARCHITECTURE FOR HUMANITY - Can architecture change the world?
    Cameron Sinclair, grundare av Architecture for Humanity (live video)
    Arkitektur är den mest resursintensiva industrin vi känner till, och ansvarig för mer än 50% av all energi och resurskonsumtion i den moderna världen.

• NORDIN GALLERY / ART
    Nordin Gallery presenterar konstnärer vars arbete utforskar teman i en föränderlig värld, natur och makt. Värd: Axel Nordin.

• MUSIK
    Thomas Huttenlocher a.k.a  DJ I AWAKE

PROGRAM LANSERING
Huvudprofilerna för festivalen 23-26 augusti kommer lanseras, och även nyckeldelar för FuturePerfect @ Almedalen, där Wikileaks representanter; Jennifer Robinson, Kristin Hrafnsson och Renata Avila kommer finnas på plats.

VÄLKOMMEN
Adress: Nordin Gallery, Tulegatan 19, Stockholm.
Tisdag 26 juni från klockan 17.00
Ditt engagemang är centralt för FUTUREPERFECT. Kom med dina frågor och idéer för att delta i diskussionen. Alla är välkomna att vara med i samtalet med talarna.

PR / INFORMATION
PR Officer: Annette Ericsdotter Bettaieb, annette@tgim.se, + 46 70 777 91 00
Website: www.futureperfect.se

FUTUREPERFECT är en plattform, en diskussion, engagemang och inspiration om hållbar livsstil skapat av John Manoochehri och Resource Vision Sustainable Design Studio (SE). Ö Festivalen är den andra upplagan av  FUTUREPERFECT Festivalen i Sverige. FUTUREPERFECT är ett globalt co-creation projekt lett av Resource Vision (SE), Doors of Perception (FR), The Value Web (CA), West Lexham Education Centre (UK) och TGIM-Thank God It's Monday (SE).