Konstauktion till förmån för MinStoraDag

Konstnären Kjell Wallman vill göra skillnad. I samband med helgens vernissage skänkte han ett av utställningens konstverk till en auktion, till förmån för Stiftelsen MinStoraDag.

Genom åren har Kjell Wallman ställt ut runt om i världen och tagit emot priser för sin konst. I Kina har Wallman ställt ut flera gånger, I den förbjudna staden och på Kinas Nationalmuseum. Senast visades hans tavlor på "Salon de la culture et de l’art Sino-Européen". En stor konstutställning som ägde rum i Le Carrousel du Louvre och i helgen hade han sin första utställning i Stockholm.

Auktion
Konstverket är 60cm x 80 cm, akryl på duk, 2009. Auktionen startar måndag 14 mars och avslutas söndag 20 mars.

Stiftelsen MinStoraDag är en insamlingsstiftelse som hjälper svårt sjuka barn att förverkliga sina önskedrömmar. Varje år insjuknar hundratals barn i Sverige i sjukdomar med en svår livspåverkande, inte sällan livshotande, diagnos. MinStoraDag mål är att ge dessa barn någonting underbart att drömma om när dagarna är långa och behandlingarna tuffa.

Så här budar du
Läs mer om konstverket och anmäl ditt intresse här:
Här kan du även följa budgivningen!

Kontakt
För mer information om Kjell Wallman, auktionen, försäljning av tavlor och intervjuer vänligen kontakta Annette Sandgren, 070-777 91 00, annette@tgim.se

Stiftelsen MinStoraDag
Här kan du läsa mer och få kontakt med Stiftelsen MinStoraDag

• konstauktion
  • konst
  • tgim - thank god it´s monday
  • kjell wallman
  • minstoradag
  • välgörenhet

Klara Östra Kyrkogata 2B, 3 tr

CSR, coaching, marknadsföring samt digitala och sociala medier.