Publikrekord för Ängsbackas No Mind Festival

Det är en tradition på Ängsbacka att volontärer klär sig i vitt och välkomnar alla deltagare i en välkomstceremoni med vacker sång ståendes hand i hand - som en välkomst tunnel. På gårdagens välkomnande blev det många fler verser än någonsin tidigare att sjunga! Totalt blev deltagarantalet på No Mind Festivalens första dag över 1100 personer – ett rekord i festivalens 14-åriga historia. Och fler har anmält sitt deltagande under veckan som kommer.

För många blev det ett känsloladdat första intryck och upplevelse av No Mind Festivalen när de gick igenom välkomsttunneln med flera hundra leende och sjungandes volontärer - helt klädda i vitt. För andra blev det ett kärt återseende där vänner, musik och sång skapade närhet, landning och en förvänta att återigen ”Komma hem till Ängsbacka” och allt vad Ängsbacka och festivalen står för.

Ängsbackas marknadsansvarige Kavina Thorslund berättar:
– No Mind Festivalen är Norra Europas största alternativfestival. I år har vi slagit publikrekord med över 1100 deltagare här på Ängsbacka. Vi har ett hundratal workshopledare och mer än 200 programpunkter med allt ifrån föreläsningar och workshops, till dans och konserter. Dessutom finns flera aktivitetstält för både stora och små. Vi ser fram emot en fantastisk vecka.

No Mind – för hela familjen
Ungdomar, 13-18 år, har en egen festival i festivalen och det finns en barnfestival som erbjuder både förskoleverksamhet för 3-7 år och ledda aktiviteter för barn mellan 8-12 år alla dagar.

Biljetter No Mind Festivalen 2 – 9 juli 2010.
Festivalvecka, vuxen: 5.400 kr
Ungdom 13-18 år: 2.500 kr
Barn 4-12 år: 1.900 kr
Familjerabatt: 500 kr i familjerabatt vid bokning av 4 personer.
I priset ingår entréavgift, workshops, konserter, vegetarisk frukost, lunch och middag tillagad till stor del av egna och lokal odlade ekologiska råvaror - samt tältplats. No Mind Festivalen är alkohol och drogfri.

Kontakt
Pressackred./Marknadsansvarig: Kavina Thorslund + 46 70 722 39 50, kavina@angsbacka.se
Programkoordinatorer: My Södergren och Mette Camp-Sörensen, nomind@angsbacka.se

• kärlek

• Karlstad

Sveavägen 98, 5tr

CSR, coaching, marknadsföring samt digitala och sociala medier.