Riskvillighet och engagemanget att bygga sin dröm särskiljer framgångsrika entreprenörer enligt Founders Alliances grundare Niclas Carlsson - som firar Entreprenörsgalan för 10:e året i rad ikväll

465.000 entreprenörer står för ca häften av Sveriges omsättning. I år hyllar Founders Alliance Sveriges entreprenörer extra mycket och ställer till med stor fest på Stockholm Waterfront Congress Center. På årets Entreprenörsgala släpps dessutom Entreprenörsboken.

Tillsammans med våra medlemmar och partners arbetar vi hårt med ambitionen att förbättra Sveriges affärsklimat för dig som företagsgrundare och skapa ett mer entreprenörsorienterat samhälle. Det är en av anledningarna varför nätverket Founders Alliance bildades. Nätverket är en sammanslutning av Sveriges ledande entreprenörer som alla startat sina bolag från grunden.*

Grundaren av nätverket Founders Alliance Niclas Carlsson berättar om en entreprenörs framgångsfaktorer. "Riskvillighet kännetecknar en entreprenör. Som entreprenör brinner man för att bygga sin dröm, och att få andra att vilja vara med och bygga samma dröm.”

Entreprenörsgalan firar 10 år
För 10 året i rad arrangeras Entreprenörsgalan, där 600 framgångsrika entreprenörer sluter upp med ca 100 partners för att på plats rösta fram vinnarna i Founders Alliance entreprenörsutmärkelser: Årets Grundare, Årets Unga Entreprenör och Årets Entreprenörsföretag. Det blir en kväll med 3-rättersmiddag och galaunderhållning. På galan kommer Entreprenörsboken att släppas! För pressex av boken maila: annette@tgim.se

Founders Alliance, Niclas Carlsson
niclas.carlsson@foundersalliance.com, 070-8 10 78 05
Founders Alliance, Linda Lundin
linda.lundin@foundersalliance.com, 08-450 99 30

Om Founders Alliance
Välkommen till Founders Alliance – nätverket för Sveriges ledande entreprenörer! Vi verkar för att hjälpa våra medlemmar att bygga framgångsrika företag. Ett medlemskap i Founders Alliance ger dig som entreprenör tillgång till viktiga affärskontakter, kunskapsutbyte och den energiuppladdning som krävs för ett ännu mer framgångsrikt entreprenörskap.

*Medlemskriterier: Ursprungsgrundare (varit med från dag noll) till ett bolag som byggts upp till minst 5 Mkr/årsomsättning. Man behöver inte längre vara operativ i bolaget utan vi ser även till ”gamla meriter”. I nätverket arbetar vi för att bibehålla och främja den ”give to gain”-kultur som finns – ger man så får man.