Sverigepremiär av gräsrotsfinansierade OCCUPY LOVE på måndag - BioRio

Miljoner människor säger stopp – nu räcker det! Fler och fler människor vaknar varje dag upp till insikten om att de system vi lever i inte lyckas att ge hållbarhet, lycka, rättvisa och mening. Tiden har kommit för att skapa en annan värld – ett livsbejakande samhälle. Måndag 6 maj har filmen OCCUPY LOVE Sverigepremiär på Bio Rio, Hornstull i Stockholm.
Visas en gång.

Följ med regissören Velcrow Ripper på en resa djupt in i den hjärtats revolution som pågår just nu här på Jorden. Från den arabiska våren till Occupyrörelsen, omställningsrörelsen och den globala klimatrörelsen. Människor vaknar till insikten om att de system vi lever i inte lyckas med att ge en meningsfull, hållbar, rättvis och lycklig värld. Ett paradigm kollapsar. Ständig tillväxt på planeten kan inte upprätthållas. Den kris som följer på detta har blivit en katalysator för en transformation: miljoner människor säger stopp – nu räcker det! Tiden har kommit för att skapa en annan värld, ett livsbejakande samhälle.

”Tiden är inne att leva en ny berättelse, att ta steget från separation till samhörighet och medskapa en värld i skönhet byggd på en inkluderande ekonomi, generositet och kärlek.” –  Charles Eisenstein

Filmens story vävs ihop med en undersökning av denna rörelses hjärta, meningen med kärlek och konkreta exempel på hur “en annan värld” skulle kunna se ut. Några av de främsta visionärerna inom ekonomi, hållbarhet och empati som; Naomi Klein, bell hooks, Bill McKibben, Jeremy Rifkin och Charles Eisenstein, delar sina insikter. Occupy Love är en inspirerande, transformativ och uppriktig film.

“What the film shows, triumphantly, is that love can unite as much as greed can divide.” – Vancouver International Film Festival

Filmen är 85 minuter. Efter filmen följer ett samtal om hur vi delar denna transformation.

Plats: BioRio, Biografen Rio, Hornstulls strand 3, Hornstull - Stockholm
Datum: Måndag 6 maj klockan 20.30

Biljettpris: Donation på plats. Vi tillämpar gåvoekonomi för denna visning.

Filmen är finansierad via ”crowdfunding” på svenska gräsrotsfinansiering eller folkfinansiering. Bakom Sverigepremiären står ett antal nätverk, omställare, medskapare och sociala entreprenörer.

Arrangörer: Dark Mountain Project, Omställning Sverige, Medskaparinitiativet, Steg 3, PUSH Sverige, YIP – the International Youth Initiative Program, TGIM - Thank God It´s Monday och Stiftelsen God Banketik.

Pressackreditering/Intervjuer
Filmens regissör Velcrow Ripper och visionären Charles Eisenstein finns tillgängliga för intervjuer via Skype. Charles Eisenstein kommer även till Sverige om 2 veckor. Talespersoner från de olika nätverken som arrangerar visningen finns tillgängliga för intervjuer på plats innan och efter filmen.

Presskontakt: Annette Ericsdotter Bettaieb, +46 70 777 91 00, annette@tgim.se

Event på Facebook