Välkommen lördag 8 juni: TILLSAMMANS - om att leva, bo, odla, skapa och förändra i omställningens tid. Medverkar gör några av de främsta från Sveriges omställningsrörelse. #hållbaragemenskaper #tillsammans2019

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2019 09:53 CEST

Sofi Håkansson och Pernilla Fogelqvist arrangerar endagsfestivalen TILLSAMMANS lördag 8 juni. #tillsammans2019 #hållbaragemenskaper

Vår tid lider av en modern vilsenhet. Världen förändras i rasande takt och det är många som känner sig förvirrade och oroliga inför framtiden. Fler och fler tänker på hur man kan vara delaktig i att skapa ett mer meningsfullt liv - på en hälsosam planet. Är du engagerad för att göra världen lite bättre? Längtar du efter att leva i samklang med Jorden och dina medmänniskor? Lördag den 8 juni arrangeras: ”TiLLSAMMANS - En heldag om att leva, bo, odla, skapa och förändra i omställningens tid.” I Stensund, Trosa - strax utanför Stockholm, medverkar gör flera av de främsta från Sveriges nationella omställningsnätverk.

Sofi Håkansson är lärare och initiativtagare till folkhögskolekursen Hållbara gemenskaper, tillsammans med Pernilla Fogelqvist. Sofi berättar: - Jag tror att vi människor behöver komma samman och återskapa kontakten med oss själva, med varandra och med allt levande. Uppleva att vi hör ihop med livet på Jorden. Därför jobbar jag med hållbara gemenskaper!

TILLSAMMANS bjuder på ett tiotal inspirerande talare och workshopledare inom till exempel ekopsykologi, odling, bogemenskaper, klanliv i det vilda och ekomaskulinitet. Man utforskar framtidens bysamhälle och går ut i naturen för att smaka på vilda växter. Hela dagen bjuds det på gröna måltider och på kvällen blir det musik, film och firande. En dag fylld av inspiration och lärande i gemenskap med andra!

PROGRAM
Komplett program och mer information finns på eventet här.

MEDVERKAR
David Jonstad - Författare och skribent (Kollaps, Jordad)
Ingrid och Nikolas Berg - Framtidens by
Vidar Vetterfalk - Nya normer för maskulinitet - tillsammans

Elinor Askmar - Hem för folk - om sociala bo- och byggemenskaper i Sverige och internationellt
Annica Gustafsson - Odla tillsammans - om odling, mat och relationer
Henrik Hallgren - Ekopsykologi, story-telling, initiativtagare till nätverket Lodyn
Emilia Rekestad - Vilda, ätliga växter-vandring, Omställningsrörelsen
Johan Örlander - Klanliv i det vilda
Magnus Skånberg - Den moderna vilsenheten, motstridiga tankar om frigörelse och tillhörighet
Mattias Olsson - Film om Charles Eisenstein
Emma Linnros - Sånger för Jorden
Arrangörer: Sofi Håkansson & Pernilla Fogelqvist

– Kursen Hållbara gemenskaper och social permakultur
Arrangeras av Hållbara Gemenskaper/Stensunds Folkhögskola i samarbete med Omställningsnätverket, Leader Sörmlandskusten och ABF.

TILL BOKNINGEN
Festivalbiljetter till självkostnadspris. All mat som serveras är växtbaserad.
Välkommen att boka idag!

PRESSACKREDITERING OCH INTERVJUER
För pressackreditering till eventet och intervjuer vänligen kontakta:
Annette Ericsdotter,  070 777 91 00, annette@tgim.se

FÖLJ