Världens största golfsajt lanseras - Golf World Wide.com

Världens största golfsajt lanseras

Golf World Wide - Din naturliga golfguide
På Golf World Wide.com hittar du drygt 30 000 golfklubbar över hela världen. Här söker du dig enkelt fram till respektive bana, kan boka starttider - antingen via landets lokala bokningssystem eller via mail till gällande klubb. Du kan beställa flyg och hotell - allt på ett och samma ställe. Medlemskapet är gratis.

- Senaste tekniken
- Gratis registrering för både golfklubbar och medlemmar
- Vidbynäs GC & Veckefjärdens GC ger 20% greenfeerabatt
- Marknadsföring över hela världen
- Gratis medlemskort

Senaste tekniken
Golf World Wide.com är byggd med senaste teknik. Den är enkel att hantera med ett minimum av scrollning samtidigt som du alltid kommer tillbaka till ursprungsplatsen de gånger du länkat dig vidare någonstans. Du väljer själv vilken färg sajten ska ha genom att enkelt klicka på den färg du gillar bäst.

Gratis registrering
Medlemskapet på Golf World Wide.com är gratis både för golfklubbar och medlemmar. Sidan är ett verktyg för spelare, klubbar och näringsidkare inom sporten. Golf World Wide.com finns idag vid lansering på 8 olika språk. Golfklubbar har möjlighet att gratis attrahera golfspelare genom att erbjuda rabatterad greenfee. Det framgår tydligt vilka klubbar som erbjuder rabatt och många golfare kommer självklart att prioritera spel för en billigare peng på likvärdiga banor. Att flagga grönt är gratis.

Vidbynäs GC och Veckefjärden GC ger 20% greenfeerabatt
Vidbynäs GC i Storstockholm och Veckefjärdens GC i Örnsköldsvik är några av de svenska klubbar som redan har flaggat grönt på sin sida. Vidbynäs GC ger Golf World Wide´s medlemmar 20% greenfeerabatt på vardagar. Veckefjärdens GC ger 20% rabatt på fredagseftermiddagar och 10% på vardagar.

Marknadsföring över hela världen
Många golfspelare vill naturligtvis spela på andra banor och till ett så lågt pris som möjligt både i närområdet, i Sverige och på semesterresor utomlands. Den här veckan får samtliga golfklubbar i Sverige, Norge och Danmark mail från Golf World Wide.com där de uppmanas att flagga grönt. Under sensommaren fortsätter lanseringen av Golf World Wide i övriga Europa främst i England, Frankrike, Spanien och Tyskland.

I höst påbörjas lansering i USA, som har ungefär hälften av världens golfspelare - cirka 25 miljoner. Genom att flagga grönt och ge rabatt till Golf World Wide´s medlemmar möjliggörs marknadsföring av golfklubbar över hela världen.

Gratis medlemskort
Att bli medlem på Golf World Wide.com är gratis. Besök: www.golfworldwide.com Så snart du har registrerat dig så mailas ett medlemskort som, vid greenfeespel på rabatterande klubbar, visas upp för åtnjutande av rabatten.

Kontakt Golf World Wide.com
Golf World Wide.com ägs och drivs av Arenko AB. Bolaget har sitt säte i Stockholm med kontor i Oslo och Örnsköldsvik.

PR: Marita Holm, + 47 932 126 45, marita@golfworldwide.com
Kommunikation: Nils Bergkvist + 46 70 594 63 97, nils@golfworldwide.com