TH1NG förvärvar larmverksamhet

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2019 08:42 CEST

Affären innebär att TH1NG nu kan erbjuda en trygg och säker vardag med larm till både nya och befintliga kunder.

- Förvärvet ger oss mycket goda möjligheter att kombinera och paketera tillsammans med vår IoT-plattform och befintliga tjänster som smarta hem, bredband, telefoni och TV för att skapa unika lösningar och erbjudanden. Förvärvet ligger helt i linje med vår strategi och förkortar vår ”time to market" väsentligt. Vi får in ytterligare kunskap och erfarenhet inom larmsegmentet och höjer vår redan starka kompetensnivå. Vi kan nu öka takten ytterligare säger Klas Westholm, VD, TH1NG.

Förvärvet av First Alarm sker genom en inkråmsaffär.

Kommentarer (0)

Kommentera