ABSOLUT TUNE – en perfekt blandning av ABSOLUT VODKA och krispigt mousserande vin

Det senaste tillskottet i The Absolut Companys produktportfölj är en fusion av krispigt vitt vin och ABSOLUT VODKA. Den oväntade blandningen kombinerar två smaker, en fruktig Sauvignon Blanc från världsberömda Marlborough regionen av Nya Zeeland och ABSOLUT, världens mest ikoniska vodka.

Framtagen för livets bästa tillfällen, oavsett om det är en utekväll, söndagsbrunch eller hemmafest är ABSOLUT TUNE den perfekta blandningen av mousserande och premiumvodka.

– Våra konsumenter är i likhet med varumärket ABSOLUT nyfikna och ständigt på jakt efter nya trender och upplevelser. Med ABSOLUT TUNE tar vi nyfikenheten till en ny, högre nivå och skapar en helt ny sorts produkt, säger Jonas Tåhlin, Vice President Global Marketing.

ABSOLUT TUNE är utformad som en champagneflaska omsluten av ett vitt överdrag. Då man öppnar överdraget träder ett mönster i guld fram tillsammans med den ikoniska logotypen för ABSOLUT.

– ABSOLUT TUNE är ett perfekt komplement till vår ständigt växande portfölj och vi kommer att fortsätta vara lyhörda för att möta våra konsumenters krav på förfinade och banbrytande premiumprodukter, säger Tåhlin.

ABSOLUT TUNE kommer endast att finnas tillgänglig på den amerikanska marknaden i höst.

Njut av ett glas väl kyld ABSOLUT TUNE eller skapa en drink med något av följande receptförslag:

Naughty Bellini

1 del ABSOLUT APEACH
1 del persikopuré
Toppa med kyld ABSOLUT TUNE
Servera i ett champagneglas

Bubbly Flower
4 delar väl kyld ABSOLUT TUNE
1 del fläderblomslikör
Dekorera med citronzest

För mer information kontakta: Elin Wibell, Senior Manager Corporate Communications, The Absolut Company, +46 (0)70 190 10 41, elin.wibell@pernod-ricard.com

• produkt

The Absolut Company har det globala ansvaret för produktion, utveckling och strategisk marknadsföring av ABSOLUT VODKA, MALIBU, KAHLÚA, Wyborowa, Luksusowa och Frïs. ABSOLUT VODKA är världens fjärde största internationella spritvarumärke. All ABSOLUT VODKA tillverkas i Åhus, Skåne. MALIBU är världens största rom med kokosnötssmak, med försäljning i över 150 länder. KAHLÚA kaffelikör är världsledande inom sitt segment. Sedan juli 2008 är The Absolut Company, tidigare Vin & Sprit, ett bolag inom Pernod Ricard-koncernen. Huvudkontoret ligger i Stockholm, VD är Paul Duffy.