The Absolut Company - ny partner till Sthlm Tech Fest: Sthlm Tech Fest befäster Stockholm som globalt digitalt nav

Den 4-5 september under Sthlm Tech Fest samlas digitala entreprenörer och investerare från hela världen i Stockholm för att inspireras och diskutera tillväxt, framtidens media och marknadsföring. Från och med i år är The Absolut Company ny partner till Sthlm Tech Fest.

Sthlm Tech Fest har på några få år etablerat sig som en ledande mötesplats för start ups och investerare. Under två dagar möts man i Stockholm för diskussioner och möten. Här byggs nya nätverk och några av de start ups som kommer att lyckas identifieras.

– Stockholm befäster positionen som en av världens ledande digitala och kreativa hubbar. Svensk kreativitet och digitalt kunnande har bidragit till våra internationella framgångar. En av orsakerna är att här finns en miljö som gör att många svenska start ups har slagit och kommer att slå på den internationella arenan. Vi vill bidra till den miljön och att Stockholm fortsätter vara i framkant inom kreativitet och digital innovation eftersom det bidrar till våra fortsatta framgångar, säger Vincent Meunier, Director Digital and Marketing Analytics vid The Absolut Company.

– Transform Today är ledstjärnan för Absolut Vodka. Vi vill locka fram kreativitet och få människor att förändra sin vardag. Sthlm Tech Fest är ett exempel på hur entreprenörer utnyttjar kreativiteten och kraften för att förändra och skapa nytt. Därför var det självklart att samarbeta med Sthlm Tech Fest, fortsätter Vincent.

The Absolut Company är ett av Sveriges mest internationellt belönade företag, företagets marknadsföring av varumärket Absolut Vodka har under åren fått många kreativa utmärkelser, såväl i Sverige som internationellt. Absolut var också en av pionjärerna inom den digitala marknadsföringen. Trots att Absolut är ett internationellt varumärke så är man trofast sitt svenska ursprung. Utvecklingen av marknadsföringen och produkten sker fortfarande i Stockholm och Åhus. 99 procent av all Absolut Vodka exporteras.

Det digital teamet på Absolut öppnade också upp absolut drinks api för publiken:(addb.absolutdrinks.com/docs)

The Absolut Company har det globala ansvaret för produktion, utveckling och strategisk marknadsföring av Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa, Wyborowa, Luksusowa och Frïs. Absolut Vodka är världens fjärde största internationella spritvarumärke. All Absolut Vodka tillverkas i Åhus, Skåne. Malibu är världens största rombaserade spritdryck med kokosnötssmak, med försäljning i över 150 länder. Kahlúa kaffelikör är världsledande inom sitt segment. Sedan juli 2008 är The Absolut Company, tidigare Vin & Sprit, ett bolag inom Pernod Ricard-koncernen. Huvudkontoret ligger i Stockholm, VD är Paul Duffy.