Svensk Hälsokost tar socialt ansvar för kvinnor

Det kvinnliga träningsnätverket B.A.B.Y. har nyligen inlett ett smarbete med Svensk Hälsokost vilket är Nordens ledande återförsäljare på nätet av hälsoskost och erbjuder produkter för det inre- och yttre välbefinnnadet.

- Vårt syfte är att sprida hälsa-, gemenskap- och rörelseglädje på ett socialt sätt för en ökat välmående bland svenska kvinnor. Vi skänker också 15% av våra intäkter till insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa, berättar Malin Nylén som är grundare och nätverkets "mamma".  - Vi är glada och stolta över att Svensk Hälsokost vill samarbeta med oss och bidra till ett ökat kvinnligt välbefinnande i ett större socialt sammanhang.

Om Svenskt Hälsokost

Ett inre välmående återspeglas av en yttre fysisk hälsa. I vårt dagliga intag får vi oftast inte i oss alla de näringsämnen som behövs. Ett naturligt tillskott av näringsämnen i samband med måltid eller träning är en förutsättning för god hälsa.

Svensk Hälsokost ger dig tillgång till ett brett sortiment av hälsokost på nätet samt kunnig personal som vet vilken näring du behöver och när du behöver den. Vi letar ständigt efter möjligheter att utöka och förbättra vårt utbud av hälsokost.

Hos Svensk Hälsokost finner du allt för hälsa och välmående på nätet! Har du några funderingar så tveka inte att kontakta Svensk Hälsokost butiksansvarig Josefin Norrestam josefin@svenskhalsokost.se
www.svenskhalsokost.se

• svenskt hälsokost
  • socialt ansvar