Vi söker en Marketing Manager

Med start omgående söker vi en
-Marketing Manager-

Tjänsten omfattar både operativa och strategiska uppgifter och ditt ansvarsområde är våra marknadsandelar i Sverige. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för alla kampanjer inom direktmarknadsföring och e-handel, vilket innebär att:

- Kontinuerligt vidareutveckla åtgärder för att vinna nya kunder
- Övervaka den svenska (vin)marknaden och utforska alla möjligheter att vinna nya kunder och inleda samarbeten
- Definiera resultatindikatorer och planera mediestrategier för att vinna nya kunder
- Hantera och realisera åtgärder för att vinna nya kunder både online och offline
- Genomföra PR-aktiviteter och aktiviteter i sociala medier
- Koordinera samarbetet med externa leverantörer, framförallt agenturer, förlag och samarbetspartners, samt de interna funktionerna Inköp, Reklam och Call Center
- Initiera och medverka vid granskning av alla marknadsföringsåtgärder, med särskilt fokus på språklig granskning

Du har en examen i företagsekonomi med tyngdpunkt på marknadsföring samt erfarenhet inom området onlinemarknadsföring/direktmarknadsföring och god kännedom om distanshandel/ handel. Du är väl förtrogen med den svenska marknaden och är kundfokuserad med en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, är handlingskraftig och kreativ. Som person är du analytisk och välstrukturerad, du har ett entreprenörstänkande och tycker om att arbeta i team. Du talar och skriver perfekt svenska gärna i kombination med kunskaper i tyska eller mycket goda kunskaper i engelska.

Låter det intressant? Välkommen att skicka in din ansökan på tyska eller engelska via e-post till ansokan@the-wine-company.

Ange även när du kan tillträda anställningen samt inkludera dina löneanspråk.

Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Anna Bunge, tfn: 0049 (0)4122 504-3303.

• marketing manager
  • vin