Dream Big – årets adventskalendrar är här!

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2019 08:43 CEST

För 16 år sedan lanserade vi våra första adventskalendrar, en tradition som växt till att bli en självklar del av varje beautynörds julfirande. I år presenteras tre kalendrar med mängder av exklusiva produkter och hyllningar för kvinnor som har drömt stort och skrivit historia. Vilken kalender drömmer du om?

TAKE A PEEK BEHIND EVERY DOOR

Adventskalendrarna innehåller mängder av överraskningar, som ikoniska produkter i full size, nya lanseringar och special edition-serier. Till motiven på kalendrarna har inspiration hämtats från gatorna i Brighton, där Anita Roddick öppnade sin första The Body Shop-butik 1976. Bakom dörrarna i denna festliga stad av drömmar väntar överraskningar som knyts samman med vikten av att drömma stort och att hjälpa barn att förverkliga sina drömmar. Och när du har öppnat alla askarna på juldagen kan du stapla dem till din egen lilla julstad!

ENTRY ADVENT CALENDAR 545:- (värde 1000:-)

Entry Calendar ger dig 24 noggrant utvalda, naturinspirerade skönhetsöverraskningar som badbomber och kroppsvårdsfavoriter från bland annat julens special edition-serier.

DELUXE ADVENT CALENDAR 895:- (värde 1610:-)

Deluxe Calendar överraskar med 25 lyxiga skönhetsprodukter som sheetmasker, hårvårdsprodukter och body butters. På askarna hittar du intressanta fakta om kvinnor som drömt stort och skrivit historia.

ULTIMATE ADVENT CALENDAR 1395:- (värde 3410:-)

Ultimate Calendar ger dig härligheter i 26 dagar i december – här får du allt från hårvårds- och makeupfavoriter till hudvårdsprodukter från ikonserier. Även på de här askarna finns historier om kvinnor som har drömt stort, som vi hoppas ska kunna inspirera dig.

OPEN UP A WORLD OF POSSIBILITIES

I jul samarbetar vi med den globala barnrättsorganisationen Plan International, som har ett extra fokus på flickors rättigheter. Varje gång du handlar hos oss från november till december, hjälper du Plan International att utbilda och stärka 1 500 flickor i Brasilien och Indonesien. Målet är att samla in över 2,8 miljoner SEK som ska hjälpa dessa flickor att nå sina yrkesdrömmar.
________________________________________________________________________________________

#IMDREAMINGOF. ALLA PRODUKTER ÄR CRUELTY FREE. I BUTIK 17 SEPTEMBER.

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick och gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott, vilket fortfarande är drivkraften för varumärket. The Body Shop ägs sedan 2017 av sydamerikanska B-corp klassade Natura och ingår tillsammans med Aesop i den medvetna skönhetsgruppen Natura &Co.

The Body Shops produkter för hudvård, hårvård och makeup är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. Idag finns fler än 3 000 The Body Shop butiker i 60 länder.

2019 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.

Forever Against Animal Testing

Djurrättskampanjen Forever Against Animal Testing startade 2017 med uppdraget att samla in 8 miljoner namn för att genom FN påverka och stoppa djurförsök inom kosmetika överallt i världen. På ett år växte uppropet till att bli världens största någonsin mot djurförsök och landade i 8.3 miljoner höjda röster för ett globalt förbud. Namninsamlingen lämnades in till FN organet Global Compact i oktober 2018 där det bidrar till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) - Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid se ett globalt förbud som inkluderar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

Biobroar

The Body Shop projekt The World Bio-Bridges Mission går ut på att skydda och återskapa biologiska korridorer, biobroar, mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är att återskapa och skydda 75 miljoner kvadratmeter skog via biobroar fram till 2020.

Kommentarer (0)

Kommentera