Hitta paradiset med nya Fijian Water Lotus

Hitta paradiset med nya Fijian Water Lotus

Sol, hav, sandstränder, palmträd… Låter idylliskt, eller hur? Nu kan du förflytta dig till ditt egna tropiska paradis med den härliga, exotiska doften av NYA Fijian Water Lotus från The Body Shop som lanseras 3 juli.

Inget andas sommar så mycket som en lätt och fräsch doft. Och vad kan vara mer tilltalande än en doft som är inspirerad av de tropiska Fijiöarna? Med upplyftande toppnoter av mandarin and litsea, och med hjärtnoter av vattenlotus från Fijiöarna i södra Stilla havet och ros, för att avsluta med en basnot av lätt och livlig havsbris. Upplyftande, fräsch och avkopplande – det här är himmelriket på flaska. Som det senaste inslaget i den bästsäljande doftkollektionen Voyage, är Fijian Water Lotus din perfekta signaturdoft den här sommaren.

Andas in och koppla av...
Förflytta dig själv på ett ögonblick till gyllene sandstränder med hjälp av NYA Fijian Water Lotus kollektionen som innehåller naturliga extrakt av handplockade vattenlotus från Fijiöarna. Använd produkterna var för sig eller tillsammans för en doftupplevelse som håller längre.

Perfume Oil 15ml, 155 kr
Applicera en droppe eller två av den här koncentrerade oljan på hals och pulspunkter för en intensiv doftupplevelse.

Eau de Toilette 50ml, 265 kr
Spritsa på hals och pulspunkter bakom örat och armvecket för en lätt, fräsch doft under dagen.

Fragrance Mist 100ml, 195 kr
Som en kylande tropisk havsspray, spritsa den här lätta misten över hela kroppen för en subtil doft.

Shower Gel 250ml, 135 kr
En uppfriskande rengörande duschgelé berikad med naturliga extrakt av vattenlotus från Fijiöarna.

Body Lotion 250ml, 175 kr
Den här mjukgörande lotionen ger huden en lätt och fräsch doft.

Body Butter 200ml, 210 kr
Huden känns mjukare, lenare och ljuvt doftande med det här Fijifräscha kroppssmöret.

Med hjärtat på rätta stället
Fijian Water Lotus Eau de Toilette och Fragrance Mist innehåller 100% ekologisk Community Fair Trade-producerad alkohol från Cotopaxi, Ecuador. Denna högkvalitativa akohol är perfekt för The Body Shops dofter då den produceras från handplockade sockerrör av 200 lantbrukare inom CADO-kooperativet. Handeln mellan The Body Shop och CADO ger kooperativets medlemmar “en möjlighet att bekämpa fattigdom utan att förlora deras traditionella sätt att leva eller orsaka miljöförstöring.” Det banbrytande sättet att utföra rättvis handel av ekologisk alkohol med The Body Shop har hjälpt lantbrukare som Carmen Merino, som säger att det rättvisa priset hon får hjälper till att betala hennes fyra barns skolgång.

Mini Eau de Toilettes - Små underverk från hela världen
De nya Eau de Toiletterna i smart ministorlek (10ml/95 kr) ur doftkollektionen Voyage är perfekta att ta med på resan. Nu har du även möjlighet att variera de olika dofterna, t.ex. med lätt och fräsch doft under dagen för att till kvällen byta till en doft som är mer intensiv. I dessa smarta 10ml format hittar du även den ikoniska White Musk® doftfamiljen som består av White Musk®, White Musk Libertine och White Musk Smoky Rose.

Om The Body Shop®
The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.

The Body Shop i Sverige
Startår: The Body Shop startade i Storbritannien 1976. Den första butiken i Sverige öppnades 1979.
Försäljningskanaler: 86 butiker varav 41 är bolagsägda butiker och 45 drivs av franchisetagare. E-handel (www.thebodyshop.se) samt försäljning i 67 Åhléns-varuhus.
Genomsnittlig butiksyta: 50 m²
Produkter: Skönhetsprodukter inom kategorierna Body Care, Body Wash, Makeup, Skin Care, Fragrance, Gifts, Hair Care, Men, Accessories och Home Fragrance. The Body Shop var först med
att sälja Body Butter, och det är fortfarande en av företagets mest sålda produkter.
Största varumärken: Säljer endast egna produkter under varumärket The Body Shop®.
Affärsidé: Att sälja naturligt inspirerade, etiskt framtagna skönhetsprodukter i enlighet med fem grundvärderingar: Defend Human Rights, Against Animal Testing, Protect The Planet, Support Community Fair Trade, Activate Self Esteem.