The Body Shop introducerar ny kollektion läppstift

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 13:43 CEST

Den 23 augusti släpper The Body Shop den nya starka färgupplevelsen Colour Crush™ Lipstick. Den vårdande kollektionen läppstift är tillverkad av krossade färgpigment av finaste kvalitet. Från röda mattan-rött till flörtigt rosa och himmelskt hudtonade, är varje banbrytande läppfärg 100 % Cruelty Free, 100 % vegetabilisk och 100 % lysande.

Colour Crush™ Lipstick 165 kr

Colour Crush™ Lipstick är en trendig palett med läppstift i 24 briljanta nyanser, var och en med maximal genomslagskraft för den som vill sticka ut. Kollektionen är uppdelad i tre färgfamiljer: röda, rosa och naturliga nyanser. I alla familjerna finns såväl klara färger som läppstift med subtilt skimmer.

Nyckelingredienser
Den nya kollektion gifter samman intensiva färgnyanser med läckra fuktighetsbevarande egenskaper. Hemligheten är de bästa färgpigmenten, som har krossats till ett fint pulver och blandats med en droppe närande körsbärsolja och den silkeslena, Community Fair Trade-producerade marulaoljan. Resultatet är färger som sticker ut i en folksamling och känns underbara på läpparna. Och som om det inte vore nog, varje läppstift har en sofistikerad doft av rosor.

Med hjärtat på rätta stället
Colour Crush™ Lipstick innehåller Community Fair Trade-producerad marulaolja från den mogna frukten på marulaträdet, ett inhemskt träd i många delar av centrala och södra Afrika. Vi köper vår marulaolja från Eudafano Women’s Co-Operative i Namibia som ger cirka 1 750 kvinnor en rättvis inkomst. Kooperativet har gjort den traditionella namibiska konsten oljepressning till en blomstrande industri. I ett område med få möjligheter till anställning gör det stor skillnad; pengarna de tjänar på tre kilo marulaolja räcker till att betala skoluniform och skolböcker för ett barn i ett år.

För mer information och pressbilder, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com

Om The Body Shop®
The Body Shop är ett internationellt kosmetikaföretag som tillverkar och säljer naturligt inspirerade, etiskt framställda skönhetsprodukter. Dame Anita Roddick öppnade den första The Body Shop-butiken i Brighton på engelska sydkusten år 1976. Den första utländska franchisebutiken öppnades i Bryssel 1978 och året därpå slogs dörrarna upp till den första butiken i Sverige. Nu finns The Body Shop i 66 länder världen över, och besöks av 300 miljoner kunder årligen.

The Body Shop i Sverige
Startår: The Body Shop startade i Storbritannien 1976. Den första butiken i Sverige öppnades 1979.
Försäljningskanaler: 82 butiker varav 38 är bolagsägda butiker och 44 drivs av franchisetagare. E-handel (www.thebodyshop.se) samt försäljning i 48 Åhléns-varuhus.
Genomsnittlig butiksyta: 50 m²
Produkter: Skönhetsprodukter inom kategorierna Body Care, Body Wash, Makeup, Skin Care, Fragrance, Gifts, Hair Care, Men, Accessories och Home Fragrance. The Body Shop var först med
att sälja Body Butter, och det är fortfarande en av företagets mest sålda produkter.
Största varumärken: Säljer endast egna produkter under varumärket The Body Shop®.
Affärsidé: Att sälja naturligt inspirerade, etiskt framtagna skönhetsprodukter i enlighet med fem grundvärderingar: Defend Human Rights, Against Animal Testing, Protect The Planet, Support Community Fair Trade, Activate Self Esteem.

Kommentarer (0)