Vanilla Chai - en av tre limiterade julkollektioner från The Body Shop

The Body Shop lanserar tre limiterade julkollektioner

Den 1 november släpper The Body Shop tre vintriga julkollektioner: Frosted Berries, Vanilla Chai och Spiced Apple. Alla tre kollektioner kommer att säljas i begränsad upplaga i butik och online över julperioden.

Frosted Berries med tranbär från Nordamerika
Oemåtståndligt saftigt - ett Instagramvärdigt vinterrecept för att verkligen väcka sinnena. Friska noter av tranbär, svarta vinbär och hallon balanseras med vita blomster, krämig pralin och söt vanilj till en underbar bärblandning.

Vanilla Chai med handplockad vanilj från Madagaskar
Varm och inbjudande - en doft som sveper in alla sinnen. Krämig mjölk och lockande vanilj peppras med noter av varm kanel, kardemumma och brunt socker för en varm och kryddig doft.

Spiced Apple med kallpressad äppelkärnolja från Alperna
En klassisk juldoft! Den här aptitretande doften fångar verkligen kärnan av vintersäsongen. Aromen av nyss bakade äpplen värms av noter av kanel, och fräschas upp av krispig apelsin och vita blommor för en fantastisk doft som är lätt att välja.

Alla tre julkollektioner består av sju produkter för kroppen och har kompletterats med två lyxiga julgåvor innehållande urval av kollektionerna:

• Body Butter (200 ml, 185 kr)
  • Shower Gel (250 ml, 70 kr)
  • Body Lotion (250 ml, 155 kr)
  • Lip Balm (20 ml, 95 kr)
  • Hand Cream (30 ml, 50 kr)
  • Bath Foam (300 ml, 185 kr)
  • Shimmer Mist (100 ml, 125 kr)
  • Festive Tin (185 kr)
    Innehåller Body Butter, Body Scrub, Shower Gel och Body Lotion i resestorlekar.
  • Tin of Delights (465 kr)
    Innehåller Body Butter, Shower Gel, Bath Foam och Lip Balm i stora storlekar.

För mer information, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig The Body Shop Sverige
Email: anna.tjader@thebodyshop.com