The Body Shop presenterar ny groomingserie för män

The Body Shop presenterar ny groomingserie för män

INTRODUCING THE COMPLETE MEN’S GROOMING RANGE FROM THE BODY SHOP

TESTED ON MEN, NOT ANIMALS

The Body Shops första kompletta serie med hud- och skäggvård för män består av fyra potenta produkter med ingredienser med naturligt ursprung. Upptäck ett smidigt och effektivt alternativ som ger den moderna mannens hud och skägg den vård som krävs för en skön look.

Långt eller kort spelar ingen roll. Det är alltid viktigt att hålla skägget rent och mjukt. Torra, sköra och stickiga skäggstrån går aldrig hand i hand med känslig hud.

ENRICHED WITH REVITALISING CEDAR AND SAGE ESSENTIAL OILS FROM AROUND THE WORLD

Cedar & Sage Conditioning Beard Oil har en lätt, icke-fet formula som mjukgör, vårdar och lyfter fram naturlig lyster i alla typer av skägg. En uppfriskande blandning av eteriska oljor från ceder, salvia och kryddnejlika ger skägget en mjuk, träaktig doft.

Cedar & Sage Conditioning Beard Oil, 200 kr/30ml

BLENDED WITH STIMULATING BRAZILIAN GUARANA AND ETHIOPIAN COFFEE

Möt två nykomlingar som energikickar huden med brasilianska guaranafrön och gröna kaffebönor från Etiopien. Använd Guarana & Coffee Energising Cleanse för en klar och fräsch look och fuktboosta med ultralätta Guarana & Coffee Energising Moisturiser.

Guarana & Coffee Energising Cleanser, 145 kr/150ml

Guarana & Coffee Energising Moisturiser, 185 kr/100ml

INFUSED WITH JAPANESE GREEN TEA AND ITALIAN LEMON

Nya Green Tea & Lemon Mattifying Moisturiser fräschar omedelbart upp huden och mattar ned den hela dagen med hjälp av japanska gröna teblad och citron från Italien.

Guarana & Coffee Energising Moisturiser, 185 kr/100ml

ENRICHED WITH MACA ROOT FROM PERU AND COMMUNITY TRADE ORGANIC ALOE VERA FROM MEXICO

Löddra upp med Maca Root & Aloe Shaving Cream och Wooden Shaving Brush för en skonsam och smidig rakning. Avsluta med Calming Post-Shave Water Gel för en lenande och klar finish. En effektiv rutin som håller irriterad och röd hud till ett minimum med hjälp av peruansk maca root och ekologisk aloe vera från Community Trade i Mexiko.

Maca Root & Aloe Shaving Cream, 145 kr,/200ml, Wooden Shaving Brush, 145 kr

Maca Root & Aloe Calming Post-Shave Water-Gel, 165 kr/160ml

ENRICHED WITH COMMUNITY TRADE INGREDIENTS FROM AROUND THE WORLD

Kollektionen är utvecklad med hållbart anskaffade ingredienser från Community Trade. Guarana & Coffee, Green Tea & Lemon och Maca Root & Aloe Vera har berikats med ekologisk aloe vera från Community Trade i Campeche i Mexiko. Cedar & Sage Conditioning Beard Oil består av tre klassiska Community Trade-ingredienser: ekologisk kokosolja från Samoa samt sojaolja och ekologisk babassuolja från Brasilien.

FINNS I BUTIK MAJ 2018

100% Cruelty Free and Forever Against Animal Testing.

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick. Vi vill skapa positiv förändring i världen genom att erbjuda produkter för hudvård, hårvård och makeup som är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. The Body Shop gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott, och det är fortfarande drivkraften för hela företaget. The Body Shop har fler än 3 000 butiker i 60 länder. 2017 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara varumärke inom Kläder & Skönhet i undersökningen Sustainable Brand Index™.

Enrich Not Exploit ™

The Body Shops globala CSR-strategi - Enrich Not Exploit ™ ligger till grund för varje del av The Body Shops verksamhet och stödjer The Body Shop i målsättningen att bli världens mest etiska och hållbara globala företag.

Djurrättskampanjen Forever Against Animal Testing startade 2017 med uppdraget att samla in 8 miljoner namn för att genom FN försöka stoppa djurförsök inom kosmetika överallt i världen. På mindre än ett år har uppropet växt till världens största någonsin i frågan. Målet är ett globalt förbud som även gäller de 80% av världens länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.

The Body Shop utökar även projektet Re-Wilding The World som går ut på att skydda och återskapa korridorer (biobroar) mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är 75 miljoner kvadratmeter biobroar fram till 2020.

För mer information

Matilda Wiechel, External Communications Manager // 072-077 44 96 // matilda.wiechel@thebodyshop.com