Vinnare i Swedish Beauty Awards 2018 - The Body Shop kammar hem priset för årets hårkit!

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2018 13:59 CEST

Fuji Green Tea Refreshingly Purifying Cleansing Hair Scrub & Hydrating Conditioner vinner Årets Hårkit Konsument på Swedish Beauty Awards!

Swedish Beauty Awards 2018, den stora skönhetsgala där årets bästa produkter koras, avgjordes igår på Berns. Juryn består av branschens mest namnkunniga personer där skönhetsredaktörer, branschprofiler, inköpare och kemister alla gör ett omfattande arbete med att utvärdera ett i år rekordstort antal tävlande produkter i inte mindre än 30 delkategorier.

Priset för Årets Hårkit Shampo/Balsam konsument vann The Body Shops exfolierande shampo på burk och balsam med grönt te, mynta, menthol och Community Trade-producerad honung från Etiopien.

Fuji Green Tea Refreshingly Purifying Cleansing Hair Scrub är en skrubb för håret med saltkristaller som masseras in i hårbotten för att boosta cirkulationen i hårbotten samt avlägsna produktrester och orenheter. Skrubbshampot lämnar hår och hårbotten ren och tar fram en fräsch glans i håret. Fuji Green Tea Refreshingly Hydrating Conditioner är ett lättviktsbalsam som fuktighetsbevarar utan att tynga ned håret.

Juryns Motivering:

"Grönt te, mentol och saltkristaller. Produkten är en uppfriskande överraskning som boostar och väcker håret till liv"

Fuji Green Tea Refreshingly Purifying Cleansing Hair Scrub 240ML/170KR

Fuji Green Tea Refreshingly Hydrating Conditioner 250ML/100KR

Produkterna är Cruelty Free och Forever Against Animal Testing.

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick. Vi vill skapa positiv förändring i världen genom att erbjuda produkter för hudvård, hårvård och makeup som är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. The Body Shop gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott, och det är fortfarande drivkraften för hela företaget. The Body Shop har fler än 3 000 butiker i 60 länder. 2017 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara varumärke i kategorin "Kläder & Skönhet" i undersökningen Sustainable Brand Index™. Sveriges kunder har rankat The Body Shop som nummer 1 på branschlistan och som nummer 13 på den totala listan över landets 265 största varumärken.

Enrich Not Exploit ™

The Body Shops globala CSR-strategi - Enrich Not Exploit ™ ligger till grund för varje del av The Body Shops verksamhet och stödjer The Body Shop i målsättningen att bli världens mest etiska och hållbara globala företag.

2017 lanserade The Body Shop med den banbrytande globala djurrättskampanjen Forever Against Animal Testing vars mål är att samla in 8 miljoner namnunderskrifter och stoppa djurtester inom kosmetika överallt i världen.

The Body Shop var tillsammans med globala djurrättsorganisationen Cruelty Free International delaktiga i att skapa de EU förbud mot djurtester inom kosmetika vi har idag. Målet är nu ett globalt förbud som även gäller de resterande 80% av världens länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter.

The Body Shop utökar även programmet för biobroar genom nya World Bio-Bridges Mission som går ut på att skydda och återskapa korridorer mellan frisk regnskog och på så sätt länka ihop isolerade arter av hotade djur och växter. Målet är 75 miljoner kvadratmeter biobroar fram till 2020.

Matilda Wiechel, External Communications Manager

Email: matilda.wiechel@thebodyshop.com