Pressmeddelande -

15 februari - 31 mars: ät för halva priset och njut av gourmetupplevelser under TheFork Festival.

Stockholm, 15 Februari 2018

15 februari - 31 mars: ät för halva priset och njut av gourmetupplevelser under TheFork Festival i Sverige, Danmark, Italien och Nederländerna.

Idag återvänder det populära restaurangeventet ”TheFork Festival”. Festivalen pågår från och med idag till och med den 31 mars 2018. TheFork är en tjänst för bordsbokning online som via app för iOS och Android samt moderbolaget TripAdvisor erbjuder möjligheten för användare att upptäcka och boka bord på över 45 000 restauranger i 11 länder.

Under festivalen kan användare boka bord på omkring 200 restauranger i Sverige (främst Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala) och njuta av 50% rabatt på à la carte exkl. dryck, direkt på notan. Säg hej då till rabattkuponger! Som alltid med TheFork, väljer man dessutom fritt från à la carte-menyn (exkl. dryck). Något som är helt fantastiskt är att detta läckra event även äger rum under samma period i flera andra länder. Det innebär att du inte bara i Sverige kan njuta av att äta ute för halva priset, utan även i Danmark, Nederländerna och Italien.

Erbjudandet gäller under perioden för TheFork Festival och för bokningar gjorda via appen TheFork för iOS och Android samt webbsidan www.thefork.se på restauranger som deltar i festivalen och så länge det finns tillgängliga platser.

"TheFork Festival är ett väldigt framgångsrikt event som vi upprepar två gånger om året med stor belåtelse hos både användare och restauranger som deltar”, förklarar Almir Ambeskovic, Regional Manager på TheFork. "Det ger faktiskt användarna möjlighet att äta ute oftare och prova manga restauranger. För restauratörer å andra sidan, är det ett unikt marknadsföringsverktyg: genom TheForks marknadsföringsinvesteringar får de chansen att bli uppmärksammade av nya kunder som, om de är nöjda, kommer att återkomma för middag även vid fullt pris. Detta format och TheForks hela affärsmodell har redan visat stor framgång då vi alldeles nyligen nådde målet på över 10 miljoner appnedladdningar av appen TheFork.”